DualSense
یحیی رحیمی

شناسایی کاربر از نحوه به دست گرفتن دسته بازی پلی استیشن در پتنت تازه سونی

یحیی رحیمی 5 شهریور 1399 بدون دیدگاه
924 بازدید

سونی تمام تمرکز خود را روی نسل بعدی کنسول ها متمرکز کرده است و ویژگی های زیادی را در نظر دارد. برای نمونه یک وب کم که توانایی حذف پشت زمینه شما را دارد و هدست با صدای سه بعدی هم کاملا تجربه بازی ها را تغییر می دهدو مهم تر از همه دسته بازی DualSense است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. بر اساس پتنت تازه به ثبت رسیده توسط پلی استیشن ، دسته بازی PS5 ممکن است توانایی شناسایی کاربر از نحوه به دست گرفتن دسته را داشته باشد.

وب سایت Segment Next از پتنت به ثبت رسیده سونی خبر داده است که شامل یک سیستم به منظور کنترل حس گرهای به کار رفته در دسته همانند چرخش نما و شتاب سنج است. این سیستم می تواند نحوه به دست گرفته دسته توسط کاربر را در طول زمان شناسایی کند و آن را در اکانت پلی استیشن او به ثبت رساند. در توضیحات پتنت گفته شده است: سنسور چرخش نما قادر به شناسایی سرعت زاویه ای کنترلر است و شتاب شنج هم شتاب حرکت دسته را اندازه می گیرد و تراکم شار مغناطیسی هم توسط سنسور دیگری اندازه گیری می شود تا حرکت دسته به طور کامل مشخص شود.

اما شناسایی نحوه به دست گرفتن دسته به چه دردی خواهد خورد؟ این ویژگی می تواند کاربر را تنها با به دست گرفتن دسته وارد حساب کاربری اش کند و دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهد بود. اطلاعات ورودی به کنسول می تواند فردی که با دسته کار می کند را تشخیص دهد و به این شکل دسته اول و دوم هم به صورت خودکار مشخص شود و دیگر نیازی به تعیین آن به صورت دستی نباشد. به این شکل دیگر فرد واقعی تروفی ها را دریافت می کند.

پتنت گفته شده در فوریه 2020 به ثبت رسیده است و ماه گذشته تایید شده است. این ویژگی را می توان در دستگاه های مختلفی به کار برد و ممکن است استفاده اصلی آن در دسته های حرکتی PSVR باشد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.