یحیی رحیمی

نگاهی به داشبورد و رابط کاربری Xbox Series X بیندازید

یحیی رحیمی 30 مرداد 1399 بدون دیدگاه
623 بازدید

تقریبا سه ماه تا عرضه کنسول Xbox Series X به بازار مانده است و هنوز اطلاعی از قیمت و تاریخ انتشار دقیق آن نداریم. مایکروسافت عرضه کنسول در ماه نوامبر را تایید کرده است و قرار است به زودی اطلاعات بیشتری از قیمت هم در اختیار طرفدارن قرار دهد. امروز جزئیات رابط کاربری و داشبور کنسول برای اولین بار به علاقه مندان نشان داده شده است.

ظاهر جدید Xbox با هدف تسریع اجرای فرمان های کاربر و ارایه ظاهر بهتر طراحی شده است. این طرح جدید در تمامی پلتفرم ها از موبایل گرفته تا Xbox Games Pass رو پی سی، Xbox One و البته Xbox Series X یکسان خواهد بود. بزرگ نمایی متون، اولین تغییری است که به چشم می آید. انتقال از یک ویژگی به ویژگی دیگر بسیار روان شده است و تغییر کامل آیکون ها، فونت و استایل نمایشی به دل می نشیند.

بر اساس آنچه مایکروسافت گفته است، بارگذاری داشبورد، 50 درصد سریعتر از نسخه قبل خواهد بود و در صورتی که یک بازی را ببندید و به داشبور برگردید، شاهد افزایش 30 درصدی سرعت آن نسبت به گذشته خواهد بود. برنامه نویسان مایکروسافت کاری کرده اند که Xbox حافظه رم کمتری را اشغال کند و از این به بعد شاهد کاهش 40 درصدی فضای اشغالی رم خواهیم بود که می تواند اجرای بازی ها را سرعت بخشد.

بر اساس آنچه مایکروسافت در ویدیو جدید نشان داده است، برنامه اکس باکس در 2 ثانیه اجرا خواهد شد. نسخه موبایل آن هم ویژگی های جدیدی دریافت کرده است که اجازه ارسال سریع پیام به دوستان را می دهد. یکی از تغییرات مهم، هم گام سازی اعلانات میان موبایل، پی سی و کنسول است. در صورتی که پیام دعوت به پارتی برای شما ارسال شود، همزمان در هر سه پلتفرم به شما اطلاع داده می شود.

واضح است تمرکز اصلی مایکروسافت روی افزایش سرعت بوده است و اگر دقت کنید، بسیاری از المان های نسخه قبل را هم خواهید داد. نظر شما در مورد تغییرات انجام گرفته چیست؟

منبع: Vg247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.