یحیی رحیمی

PS4 پرفروش ترین کنسول سال 2018 انگلستان لقب گرفت: Switch اما 20 درصد پیشرفت کرد

یحیی رحیمی 14 دی 1397 بدون دیدگاه
694 بازدید

چیز عجیبی نیست که کنسول PS4 کمپانی سونی پرفروش ترین کنسول بازی سال 2018 شود. همه از موفقیت های این کنسول با خبراند و می دانیم که این کنسول بازی چه جذابیتی دارد و طرفدران پر و پا قرصش را نیز همه جا مشاهده کرده ایم.

کنسول PS4 از 5 سال قبل تا به حال موفق به کسب این مقام شده است و هر سال عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. این اطلاعات توسط وب سایت Games Industry منتشر شده است و در مواقع فروش کنسول PS4 در سال 2018 نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است و تنها در انگلستان بیشتر از 1 میلیون عدد به فروش رسیده است که این عدد جدید نیست و ماه پیش نیز گزارشی با چنین آمار و ارقامی را مشاهده کردیم.

Xbox One در مقام دوم قرار گرفته است و کنسول نینتندو Switch اما نسبت به سال پیش 20 درصد رشد فروش داشته است. آمار نشان می دهد که میزان فروش کلی کنسول در سال 2018 و در کشور انگلستان حدود 2.5 میلیون عدد بوده است. این عدد نسبت به سال پیش افزایش پیدا کرده است و نشان دهنده اشتیاق مردم به کنسول های بازی است که شاید یکی ازدلایل آن بازی های انحصاری جدید باشد.

این وبسایت یک تحلیل جامع از میزان فروش بازی های ویدیویی نیز انجام داده است و با توجه به آن میزان فروش بازی ها در سال 2018 نسبت به سال گذشته افت کرده است. میزان فروش کل بازی ها در سال 22 میلیون نسخه بود که نسبت به سال 2017 تقریبا 7 درصد افت کرده است.

یکی از دلایل این افت بازی های گران قیمت تر از حد بازار است که تقریبا بیشتر سهم فروش را هم به خود اختصاص داده است. تنها کمپانی که این وسط رشد داشته است، نینتندو بوده است که میزان فروش بازی هایش نسبت به سال گذشته 90 درصد پیشرفت کرده است و همچنین درامد به دست آمده از محل فروش بازی هایش نیز 74 درصد افزایش یافته است.

یکی دیگر از دلایل افت فروش به عمکرد ضعیف بازی هایی مانند Fallout 76 و Battlefield V بر می گردد. همچنین میزان فروش بازی خوبی مانند Call of Duty: Black Ops 4 نیز پایین تر از نسخه های قبلی اش است. در کل 42.2 درصد از فروش بازی ها مربوط به PS4 است و 30.5 درصد فروش نیز در دست Xbox One و 24 درصد نیز در دست Nintendo Switch است.

سال آینده میلادی غروب کنسول های PS4 و Xbox One و همچنین سال طلایی Switch خواهد بود. باید دید که این سه کنسول در بازار بزرگ آمریکا چه کار خواهند کرد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.