playstation5
یحیی رحیمی

پلی استیشن 5 از تکنیک فلز مایع به منظور خارج کردن گرما از سیستم استفاده می کند

یحیی رحیمی 27 مرداد 1399 بدون دیدگاه
1,056 بازدید

به تازگی پتنت تازه ای مربوط به سونی منتشر شده است که تاریخ ثبت آن، مربوط به سال گذشته میلادی است. سونی مدتی پیش گفته بود که از فناوری خنک کننده های مایع به منظور کاهش میزان دما و حذف گرما استفاده خواهد کرد. بر اساس نسخه انگلیسی پتنت منتشر شده، سیستم خنک کننده کنسول پلی استیشن 5 از ترکیب آلیاژهای مختلف که بعضی از آن‌ها شامل نقره و طلا هم می شوند استفاده خواهد کرد تا دستگاه در دمای منطقی کار کند. در زیر نحوه کارکرد این فناوری شرح داده شده است و با توجه به آن، تمامی گرمای جذب شده به سینک زیرین منتقل می شود.

با نگاهی به جزئیات پتنت می توان استفاده از تکنیک فلز مایع را مشاهده کرد. این فلزها از رزین های فرابنفش تشکیل شده اند که جلوی ریختن مایع به داخل سیستم را می گیرد. فلز مایع تنها روی سینک گرمایی زیرین پیاده می شود و به عنوان یک راه حل برای دفع گرما استفاده خواهد شد. این در حالی است که بقیه سیستم توسط فن های مخصوصی به منظور انتقال گرما به خارج سیستم خنک خواهند شد.

ثبت پتنت گفته شده به معنی آن نیست که سونی حتما از فناوری فلز مایع در ساخت سیستم خنک کننده کنسول پلی استیشن 5 استفاده کرده است و این می تواند تنها یک ایده اولیه برای سیستم باشد. به تازگی شایعات زیادی در مورد کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده است. از سویی شایعاتی در مورد انحصاری شدن بازی GTA 6 وجود دارد و از سویی عده ای باور دارند که عرضه کنسول جدید سونی باید به سال 2021 منتقل شود.

به تازگی گزارشی از روند ساخت بازی های دو کنسول Xbox Series X و PS5 منتشر شده است و بر اساس آن، توسعه دهندگان مجبور به کدنویسی چند برابر پلی استیشن برای توسعه بازی های اکس باکس شده اند زیرا که این بازی ها باید روی پلتفرم های مختلف منتشر شوند.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.