Nvidia RTX
یحیی رحیمی

احتمال عرضه کارت گرافیک RTX 3090 با حافظه GDDR6X وسرعت 21Gbps

یحیی رحیمی 25 مرداد 1399 بدون دیدگاه
317 بازدید

Micron شرکت مشهور سازنده حافظه، احتمال استفاده از حافظه GDDR6X در کارت گرافیک Nvidia RTX 3090 را عنوان کرده است. این خبر از طریق سند پی دی افت منتشر شده توسط میکرون اوج گرفت و این سند نشان می دهد که نسل بعدی کارت گرافیک های Nvidia دارای حافظه های پیشرفته ای با سرعت 19 تا 21 گیگابیت بر ثانیه خواهند بود.

حافظه های GDDR6X سرعت بسیار بالایی دارند و چنین سرعتی تا به حال دیده نشده است. این حافظه های می توانند بازار بازی های PC را کاملا تغییر دهند. در ادامه سند گفته شده است که میزان حافظه کارت گرافیک های جدید انویدیا، 12 گیگابایت خواهد بود. حافظه زیاد و سرعت بالا اهمیت زیادی برای گیمرها دارد و از آنجایی که بازی های 4K با 60 فریم در ثانیه به یک استاندارد تبدیل شده اند، چنین سخت افزاری به راحتی قادر به پردازش این بازی ها خواهد بود.

درک سرعت بیان شده ممکن است برای شما آسان نباشد. این حافظه در مقایسه با مدل استفاده شده در کارت گرافیک RTX 2080Ti حدود 60 درصد سریعتر است. RTX 2020 Ti دارای حافظه 11 گیگابایتی با سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه بود که قابلیت پردازش سنگین ترین بازی های ویدیویی را دارد اما نسل بعدی کارت گرافیک ها یک قدم به جلو برداشته است و از نهایت قدرت سخت افزاری استفاده کرده است.

انویدیا در نسل های پیشین هم چنین استراتژی را اتخاذ کرده است. معرفی کارت گرافیک های سری پاسکال با رونمایی از حافظه GDDR5X روبه رو شد که سرعت بالاتری نسبت به نسل پیشین خود ارایه می کرد. پس از مدل GDDR6 معرفی شد و واضح است که تاریخ تکرار خواهد شد و حافظه GDDR6X همراه نسل جدید سخت افزار معرفی خواهد شد. این حافظه جدید با ولتاژ پایین تری کار خواهد کرد و احتمالا گران تر خواهد بود.

انویدیا خبر از برگزاری مراسم مخصوصی در تاریخ اول سپتامبر 2020 داده است و بسیاری باور دارند که نسل جدید کارت گرافیک های GeForce معرفی خواهند شد. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.