بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4
کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 – قسمت دوم

کیوان آمیرزاده 20 مرداد 1399 1 دیدگاه
3,729 بازدید

در قسمت قبل، چندین بازی انحصاری پلی استیشن 4 را معرفی کردیم که اکثراً سبک‌های کاملاً متفاوتی با یکدیگر داشتند. در این قسمت، 6 بازی انحصاری برتر این کنسول را به شما معرفی می کنیم که تجربه کردن آن به دارندگان این کنسول پیشنهاد می‌شود. این 6 بازی، علاوه بر اینکه قوی‌ترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 هستند، جزو بهترین بازی‌های نسل هشتمی در سبک خود بوده و اصلی‌ترین دلیل پیشی گرفتن پلی استیشن از اکس باکس در نسل هشتم به شما می‌روند. شما را به مطالعه قسمت دوم این مقاله دعوت می‌کنیم.

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 کدامند؟

  1. بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 – قسمت اول
  2. بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 – قسمت دوم

Marvel's Spider-Man

6- Marvel’s Spider-Man

بااینکه بازی‌هایی که از روی کتاب‌های کمیک ساخته می‌شوند معمولاً نمی‌توانند تبدیل به بازی‌هایی بزرگ و مشهور شوند، سه‌گانه Arkham با بردن بازیکنان به شهر گاتهام نشان داد که می‌توان یک بازی با بودجه و کیفیت بسیار بالایی را از روی شخصیت‌های مشهور کتاب‌های کمیک ساخت. طولی نکشید تا استودیوی خلاق Insomniac Games توانست با خلق بازی Marvel’s Spider-Man، بهترین بازی ساخته‌شده از روی شخصیت مرد عنکبوتی را روانه بازار کند.

سیستم پرتاب تار و پرواز در شهر نیویورک آن‌قدر سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز ساخته‌شده است که بعد از ده‌ها ساعت گشت‌وگذار در محیط جهان باز بازی هم از پرواز در این شهر بزرگ خسته نخواهید شد. در طول داستان بازی، شما با شخصیت‌های مشهوری از کمیک‌های این سری مواجه خواهید شد که برخی از آن‌ها به طرز فوق‌العاده زیبایی شخصیت‌پردازی شده‌اند. با توجه به اینکه مرد عنکبوتی شخصی شوخ‌طبع است، در طول بازی دیالوگ‌های بامزه و خنده‌دار زیادی را از زبان پیتر خواهید شنید اما این مسئله چیزی را از جذابیت و جدیت بالای داستان و وقایع بازی، نمی‌کاهد.

مبارزات بازی نیز هیجان و سرعت بالایی دارند و این بخش، حس یک ابرقهرمان بودن را کاملاً به شما الحاق می‌کند. نکته جالب این بازی آن است که چه طرفداران سرسخت کمیک‌های اسپایدرمن و چه اشخاصی که علاقه خاصی به کتاب‌های کمیک ندارند می‌توانند نهایت لذت را از این عنوان ببرند.

بازی Marvel’s Spider-Man آن‌قدر خوش‌ساخت است که شاید بتوان به آن لقب بهترین بازی کمیکی نسل هشتم را داد و تجربه کردن آن به اشخاصی که به مرد عنکبوتی و بازی‌های کمیکی علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

Ghost of Tsushima

5- Ghost of Tsushima

وجود یک بازی جهان باز که ما را به زمان سامورایی‌های ژاپن ببرد، چیزی بود که خلع آن در بازی‌های ویدیویی به شدت حس می‌شد. طبیعتاً برای ساخت چنین عنوانی، سازندگان باید دانش زیادی در مورد تاریخ و فرهنگ ژاپن در زمان سامورایی‌ها داشته باشند و از این رو به نظر می‌رسید که توسعه چنین بازی توسط استودیوی غیر ژاپنی، بعید و غیرممکن باشد. در این میان یک استودیوی آمریکایی به نام Sucker Punch رسماً از یک بازی سامورایی جهان باز رونمایی کرد که شاید شک و شبهه‌هایی را در زمینه موفق شدن یا نشدن این بازی به وجود آورد.

پس از منتشر شدن بازی، حتی ژاپنی‌ها هم از دقت بالای سازندگان در پیاده‌سازی فرهنگ و تاریخ ژاپن دست‌به‌دهان باقی ماندند. Ghost of Tsushima یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین دنیاهای خلق‌شده در تاریخ بازی‌های ویدیویی را به بازیکنان ارائه می‌دهد و گشت‌وگذار در آن، هیچ وقت خسته‌کننده نمی‌شود. تمرکز اصلی بازی هم نمایش دادن این دنیای بسیار زیبا با محیط‌های کاملاً متنوع و رنگارنگ است و ازاین‌رو، مأموریت‌ها و جزئیات فوق‌العاده زیادی در محیط بازی قرار داده شده است.

بازه زمانی این بازی، در زمان حمله مغول‌ها به ژاپن است که جزیره سوشیما به عنوان اولین هدف تصرف مغول‌ها تبدیل می‌شود. هشتاد سامورایی در جزیره سوشیما به جنگ با چندین هزار مغول می‌روند تا از سرزمین خود دفاع کنند؛ اما تنها یک سامورایی از این جنگ کوتاه و بی‌رحم، جان سالم به در می‌برد. شخصیت اصلی، «جین» در تلاش است تا جزیره سوشیما را از دست مغول‌های بی‌رحم و قاتل نجات دهد و برای انجام این کار از هر روشی استفاده می‌کند! شما می‌توانید مراحل بازی را در دو بخش مبارزات رودررو یا مخفی‌کاری پیش ببرید که هر بخش جذابیت‌ها و هیجان خاص خود را دارد.

سیستم مبارزات بازی، شباهت زیادی با عنوان Sekiro: Shadows Die Twice دارد که به هیجان و مهارت محور بودن مبارزات اضافه می‌کند. Ghost of Tsushima هر چیزی که از یک بازی سامورایی بخواهید در خود گنجانده است و به قطع می‌توان آن را بهترین بازی سامورایی جهان باز دانست.

اگر به دنبال یک بازی جهان باز با المان های اکشن و ماجراجویی هستید که دنیایی بسیار زیبا و پر جزئیات داشته باشد یا دوست دارید لذت مبارزات خشن و خونین یک سامورایی را بچشید، در تجربه کردن بازی Ghost of Tsushima لحظه‌ای شک نکنید!

Uncharted 4: A Thief's End

4- Uncharted 4: A Thief’s End

اگر از طرفداران قدیمی کنسول‌های سونی باشید، احتمالاً با مشهورترین سری ماجراجویی آن ها مجموعه Uncharted، آشنایی دارید. این مجموعه با الهام گرفتن از سری Tomb Raider ساخته شد اما طولی نکشید که توانست با اختلاف قابل‌توجهی از این سری پیشی بگیرد. Uncharted 2: Among Thieves هنوز هم جزو یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی تاریخ بازی‌های ویدیویی است که بازیکنان زیادی را مجذوب این سری محبوب کرد.

Uncharted 4: A Thief’s End آخرین ماجراجویی «نیتن دریک» است که پایانی فاخر و بی‌نظیری را برای او رقم می‌زند. نسخه چهارم نسبت به دیگر نسخه‌های بازی طولانی‌تر است و شما را به محیط‌های متنوع‌تر، بزرگ‌‌تر و زیباتری می‌برد. قسمت تیراندازی بازی، نرم‌تر و روان‌تر شده اما هسته اصلی مبارزات همان چیزی است که در دو نسخه قبلی بازی وجود داشت تا طرفداران قدیمی این سری، حس غریبی با گیم‌پلی بازی نداشته باشند.

داستان بازی پیشرفت زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته است که بازیکنان را در برخی از قسمت‌های بازی، کاملاً متحیر و شگفت‌زده می‌کند. نیتن هنوز همان شخصیت شوخ طبع باقی مانده اما از طرفی تبدیل به شخصیتی پخته‌تر و بالغ‌تر شده است که باعث به وجود آمدن لحظاتی کاملاً جدید و جذاب‌تر نسبت به نسخه‌های پیشین می‌شود. مهم‌ترین ویژگی که بازی Uncharted 4: A Thief’s End را تبدیل به عنوان فوق‌العاده جذاب می‌کند آن است که بخش ماجراجویی بازی به طرز زیادی پیشرفت کرده و در این زمینه، بازی‌های معدودی هستند که بدون جهان باز بودن بتوانند چنین ماجراجویی قوی را به بازیکنان ارائه دهند.

اگر به دنبال دریافت بهترین تجربه از Uncharted 4: A Thief’s End هستید، بهتر است ابتدا کالکشن ریمستر بازی Uncharted The Nathan Drake Collection که شامل سه نسخه اول است را تجربه کنید تا بیشترین لذت ممکن را از نسخه چهارم این سری ببرید.

Bloodborne

3- Bloodborne

مگر می‌شود کنسول پلی استیشن 4 داشته باشید و حتی یک بار هم به بازی Bloodborne سر نزده باشید؟ با توجه به اینکه این بازی توسط سازندگان سری Dark Souls توسعه پیدا کرده است، لحظات دشوار و چالش‌برانگیزی در انتظار بازیکنان این عنوان خواهد بود اما فضاسازی و هیجان مبارزات بازی آن‌قدر جذاب و قوی است که کمتر بازی در نسل هشتم می‌تواند با این عنوان رقابت کند.

مهم‌ترین ویژگی مثبت این بازی آن است که حتی اگر از سری Dark Souls و بازی‌های سخت متنفر باشید، با شروع کردن Bloodborne آن‌قدر محو دنیای تاریک و فضاسازی‌های مریض آن خواهید شد که با سختی و چالش‌های آن کم‌کم کنار می‌آیید و پس از مدتی کاملاً از تمام بخش‌های بازی لذت خواهید برد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت Bloodborne که آن را تبدیل به بازی بی‌نقص کرده است، مبارزات فوق‌العاده سریع آن بر خلاف مبارزات کند و کم سرعت سری Dark Souls است. سپر گرفتن در برابر دشمنان دیگر هیچ معنی ندارد و شما باید با جاخالی دادن‌های سریع از چنگ دشمنان فرار کنید.

باس‌های بازی نیز طراحی‌های بسیار قوی و فراموش‌نشدنی دارند که برای بسیاری از سازندگان، تبدیل به کلاس درسی ارزشمند شده‌اند و عناوین متعددی با الهام گرفتن از باس‌های این بازی در سال‌های اخیر روانه بازار شدند. مبارزات سریع و هیجان‌انگیز، فضاسازی‌های بی نقض و متنوع، موسیقی‌های حماسی در مبارزه با باس‌ها و داستانی پیچیده اما جذاب، همگی از ویژگی‌های مثبت Bloodborne هستند که می‌تواند هر بازیکن با هر سلیقه‌ای را مجذوب خودش کند. سعی کنید به دلیل کمی چالش و سختی در مبارزات، خودتان را از تجربه یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 تا به امروز محروم نکنید!

The Last of Us Part II

2- The Last of Us Part II

پس از موفقیت باورنکردنی The Last of Us در پایان نسل هفتم، بسیاری از بازیکنان انتظار داشتند تا نسخه دوم بازی نیز در اواخر نسل هشتم روانه بازار شود. پس از منتشر شدن نسخه دوم بازی، طولی نکشید که این عنوان تبدیل به بحث‌برانگیزترین بازی نسل هشتم شد. بازی که از جانب منتقدان با واکنش‌های بسیار مثبتی رو به رو شد و از جانب تعداد قابل توجهی از طرفداران سرسخت نسخه اول، با واکنش‌های بسیار منفی مواجه شد. دلیل اصلی واکنش‌های منفی، وقایع داستانی و نحوه پیشروی آن بود که شاید خیلی از بازیکنان نتوانستند با حرکت‌های بسیار جسورانه این استودیو ارتباط برقرار کنند.

حتی اگر برخی از بازیکنان با داستان بازی The Last of Us Part II ارتباط برقرار نکنند، نمی‌توانند جسارت و قدرت داستان سرایی که در بازی وجود دارد را انکار کنند. با توجه به اینکه نفرت و خشم، مهم‌ترین المان‌های داستانی است، خشونت فوق‌العاده زیادی در بخش گیم‌پلی بازی قرار گرفته است تا به جذابیت مبارزات بازی اضافه ‌کند؛ اما شاید شدت آن به مزاج برخی‌ها خوش نیاید. همانند نسخه اول، شما با یک فضای آخرالزمانی رو به رو هستید و شما با زامبی‌های متنوعی در طول بازی مواجه خواهید شد.

در این نسخه نیز شما باید در مراحل متفاوتی به کشتن آدم‌ها بپردازید و تنها دشمنانی که به دنبال تکه پاره کردن شما هستند، زامبی‌ها نیستند. با اینکه این بازی با واکنش منفی تعداد زیادی از طرفداران قدیمی مواجه شد، تجربه کردن آن به علاقه‌مندان به سبک اکشن ماجراجویی با دوربین سوم شخص، شدیداً پیشنهاد می‌شود. گرافیک بسیار زیبا و پر جزئیات در کنار موشن کپچرهای بسیار طبیعی و لحظات بسیار احساسی، این بازی را تبدیل به یکی از متفاوت‌ترین و جالب‌ترین انحصاری‌های کنسول پلی استیشن 4 کرده است.

God of War

1- God of War

God of War گل سرسبد بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 است که با اعمال ریسک‌هایی بسیار زیاد در نسخه جدید، توانست کاملاً سربلند بیرون بیاید. نسخه جدید خدای جنگ، از همه لحاظ با نسخه‌های پیشین فرق دارد؛ زاویه دوربین، مبارزات بازی، اسطوره‌های اسکاندیناوی و در نهایت شخصیت‌پردازی «کریتوس».

این نسخه زاویه دوربین خود را مشابه با بازی The Last of Us طراحی کرده است که برای مبارزاتی هک اند اسلش و بسیار سریع، تغییری بسیار ریسکی و خطرناک بود. از طرفی این تغییر دوربین باعث شد تا حتی کشتن دشمنان کاملاً عادی بازی نیز بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد و این مسئله پیشرفت بسیار بزرگی برای این سری محسوب می‌شود. در نسخه‌های پیشین، دشمنان عادی در تعداد زیادی به شما حمله می‌کردند که باعث می‌شد لذت کشتن تک‌تک دشمنان توسط بازیکن حس نشود چراکه برخی مواقع با دو یا سه دکمه، بیش از ده دشمن به صورت هم‌زمان کشته می‌شد.

از طرفی کریتوس این بار از یونان به سراغ اسکاندیناوی رفته است و با خدایان کاملاً جدیدی قرار است سروکله بزند. یکی از نکات بسیار جذاب این بازی، طراحی محیط‌ها و فضاسازی‌های بازی است که تفاوت‌های به شدت زیادی با نسخه پیشین دارد. بی‌رحمی، خشونت و جنگ به زیباترین شکل ممکن در محیط‌های «میدگارد» طراحی شده است و به دلیل جهان باز بودن این منطقه، شما می‌توانید به گشت‌وگذارهای بسیار سرگرم‌کننده‌ای در محیط‌های بازی بپردازید.

نکته جذاب دیگر بازی، گرافیک پر جزئیات و فوق‌العاده قوی بازی است که شاید بتوان آن را جزو بهترین گرافیک‌های نسل هشتم دانست. در حین مبارزات، جرقه‌های بسیار زیادی از اسلحه شما بیرون ریخته می‌شود که باعث خلق صحنه‌های بسیار زیبا و مبارزاتی پر جزئیات می‌شود؛ اما داستان بازی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ داستان اصلی که با کریتوس تجربه می‌کنید و داستان دنیای بازی. داستانی که با کریتوس تجربه می‌کنید از تعداد معدودی واقعه بزرگ تشکیل می‌شود که نتیجه آن مواجه نشدن با بسیاری از خدایان مشهور اسکاندیناوی مثل تور و اودین است اما داستان دنیای بازی به طرز باورنکردنی پر جزئیات و جذاب است.

شخصیتی که دانش زیادی درباره دنیای بازی دارد، مدام برای شما از گذشته و وقایعی که در آینده رخ خواهد داد صحبت می‌کند که باعث می‌شود تا شما بخش‌های زیادی از داستان نسخه‌های بعدی که هنوز روانه بازار نشده‌اند هم باخبر شوید! بااینکه در طول داستان شما با تور و اودین مواجه نخواهید شد، اما این دو شخصیت به طور کامل شخصیت‌پردازی می‌شوند و تمام ویژگی‌های رفتاری، اهداف و کارهای آن‌ها تا به امروز به بازیکنان گفته می‌شود که نتیجه آن، خلق بازی با داستانی کاملاً پر جزئیات و بی‌نقص است.

کریتوس نیز از شخصیتی خشن تبدیل به شخصیتی کاملاً آرام شده است و در تلاش است تا در صلح و به دور از جنگ با خدایان زندگی خود را سپری کند اما خدایان اسکاندیناوی این فرصت را به او نمی‌دهند! شخصیت کریتوس تفاوت بسیار زیادی با سه نسخه اول دارد که شاید برای برخی از طرفداران قدیمی این سری جالب نباشد اما تلاش زیادی شده است تا شخصیت جدید کریتوس، پیچیده‌تر، منطقی‌تر و جذاب‌تر باشد. در طول بازی نیز این تفاوت به وضوح قابل مشاهده است؛ زمانی که کریتوسی که فقط به دنبال کشتن خدایان یونان بود، به پسر خود «آترئوس» مدام نصیحت می‌کند که کشتن خدایان نتیجه خوبی ندارد و در تلاش است که برای پسرش، پدری خوب و دلسوز باشد.

تمام این ویژگی‌های مثبت دست‌به‌دست هم داده‌اند تا God of War تبدیل به بهترین بازی انحصاری پلی استیشن 4 شود و بتواند بازیکنان قدیمی و جدید را کاملاً مجذوب خود کند.

اگر هنوز این کنسول را خریداری نکرده اید پیشنهاد میکنیم راهنمای خرید پلی استیشن 4 را مطالعه کنید تا به پاسخ های خود در زمینه خرید این کنسول ارزشمند برسید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    samad

    مهمان

    بازی Bloodborne به نظر من خوب نبود خدای جنگ کجایی کاش ورژن جدیدش بیاد

    پاسخ دهید