linux
یحیی رحیمی

پردازش ابری لینوکس را به هدف اصلی حمله هکرها تبدیل کرده است

یحیی رحیمی 9 مرداد 1399 بدون دیدگاه
349 بازدید

اگر به چند سال پیش برگردیم، بحث ها در مورد امنیت پایین ویندوز در مقابل لینوکس بسیار گرم بود. طرفداران این سیستم عامل به عدم وجود بدافزار افتخار می کردند و آن را بهترین سیستم عامل دنیا می دانستند. بر اساس گزارش امنیتی تازه منتشر شده، هکر ها توجه بیشتری به لینوکس پیدا کرده اند و پردازش ابری باعث تغییر اهداف حمله هکرها شده است.

شرکت امنیتی Intezer Labs در گزارش تازه ای از موج حملات متعدد به سرورهای ابری که از لینوکس استفاده می کنند خبر داده است. حملات هکرها افزایش زیادی پیدا کرده است و یکی از دلایل، گسترش پردازش ابری و استفاده از این سیستم عامل روی سرورهاست. هکرها خود را با ویژگی های لینوکس آشنا کرده اند و از ابزارها و تکنیک های گوناگون برای حمله به زیرساخت ها استفاده می کنند.

یکی از بدافزارهایی که حملات زیادی روی سرورها داشته است، Doki نام دارد. این بدافزار به سرورهای داکر از آژور و AWS حمله می کند و بر اساس گزارش، 60 موتور جستجوی بدافزار VirusTotal موفق به پیدا کردن این یکی نشده اند و هکرها در خفا به اهداف خود رسیده اند که اتفاق بسیار ترسناکی است.

ویروس توتال توسط کمپانی مادر گوگل به نام آلفابت توسعه یافته است و به هر کس اجازه آپلود یک فایل و بررسی آن از نظر بدافزار را می دهد. مکانیسم پیدا کردن ویروس و بدافزار این و ابزار قدرت زیادی دارد و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از آن استفاده می کنند. با توجه به عدم توانایی گوگل در پیدا کردن بدافزار Doki، احتمال وجود دیگر بدافزارهای شناخته نشده هم وجود دارد.

بدافزار دوکی از تکنیک ساده برای سوءاستفاده از پورت های API داکر استفاده می کنند. این بدافزار در واقع یک تروجان حساب می شود که با حمله به زیرساخت های سرورهایی با پشتیبانی از لینوکس، ظرفیت سرور را به ماین کردن ارزهای دیجیتال اختصاص می دهد. بدافزار دوکی حدود 6 ماه است که به تعدادی از سرورهای لینوکس نفوذ کرده است و اگر از سرورهایی به این شکل استفاده می کنید، نگاهی به کارکرد پردازنده بیندازید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.