TSMC
یحیی رحیمی

قطع همکاری TSMC با هواوی؛ تحریم های آمریکا مانع تامین قطعات شد

یحیی رحیمی 29 تیر 1399 بدون دیدگاه
277 بازدید

کمپانی TSMC دریافت سفارش قطعات از سوی هواوی را از پانزدهم مه میلادی متوقف کرده است و 24 شهریور به بعد دیگر هیچ گونه سخت افزاری تحویل این کمپانی چینی داده نمی شود. این تصمیم در نتیجه تحریم های آمریکا روی چین گرفته شده است و بر اساس آن هیچ کمپانی آمریکایی حق ارایه ابزار و خدمات به هواوی را ندارد.

دولت فدرال آمریکا یک گزینه برای ادامه همکاری در نظر گرفته است و بر اساس آن باید TSMC درخواست مجوز صادرات کند و مقامات دولتی درخواست را بررسی کنند و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، همکاری ادامه خواهد یافت. مدیرعامل TSMC در مورد ادامه همکاری با این غول چینی اظهار نظر نکرده است و باید دید آیا درخواست مجوز از سوی کمپانی آمریکایی صادر می شود یا خیر.

هواوی مشتری مهم برای TSMC است و قطع همکاری می تواند ضربه بزرگی به میزان درآمد بزند. هر چند این کمپانی با وجود مشکلات ناشی از پاندکی کووید 19، نسبت به آینده خوشبین است. سران این کمپانی درآمد 11.2 میلیارد در طول سه ماهه فعلی برآورد کرده اند و حالا که هواوی کنار گذاشته شده است، ظرفیت تولید زیادی خالی شده است و صحبت هایی از همکاری با کمپانی های دیگر شنیده می شود.

مدیرعامل TSMC فعلا اسم هیچ شرکتی را بیان نکرده است اما اسم اپل به عنوان مشتری اصلی شنیده می شود. اخیرا گزارشی در مورد سرمایه گذاری اپل در زمینه ساخت چیپ های ARM منتشر شده است و اپل برای تولید قطعات آن پردازنده نیاز به همکاری جدی با تی اس ام سی دارد. شرکت های دیگری چون AMD و Nvidia و Qualcomm هم به عنوان گزینه های همکاری نام برده می شوند و قطع همکاری با هواوی صدمه ای به درآمد شرکت آمریکای وارد نخواهد کرد.

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.