Huawei CPU
یحیی رحیمی

نتیجه تست سخت افزاری PC جدید هواوی منتشر شد

یحیی رحیمی 16 تیر 1399 بدون دیدگاه
395 بازدید

چندی پیش خبری در مورد ساخت یک PC توسط هواوی منتشر شد. این کمپانی خط تولید پردازنده های 7 نانومتری آرم را اداره می کند و به نظر می رسد که این چیپ ها را در رایانه جدید خود استفاده کرده است. یک کانال یوتیوب چینی اخیرا نتیجه تست سخت افزاری دسکتاپ تازه هواوی را منتشر کرده است که نشان از وجود پردازنده کانپنگ 920 و مادربرد اختصاصی هواوی دارد.

در ویدیو منتشر شده از مشکلات مختلف رایانه جدید هواوی گفته شده است. این PC به دلیل استفاده از معماری کانپنگ آرم، تنها قابل اجرا با سیستم عامل 64 بیتی به نام UOS است. این سیستم عامل توسط چین تولید شده است و از رزولوشن 4K و همچنین صفحه نمایش های 60 هرتز پشتیبانی کند. برای دست یابی به فروشگاه نرم افزاری این رایانه، لازم است 115 دلار بیشتر پرداخت که در آن صورت هم یک سری برنامه ها از آدوبی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت و آن‌ها هم نسخه 32 بیتی خواهند بود.

چیپ استفاده شده داخل دستگاه تحت تست Blender BMW قرار گرفته است و نتیجه رندر، 11 دقیقه و 47 ثانیه بوده است. این نشان از کند بودن چیپ سخت افزاری رایانه نسبت به مدل های دیگر دارد. در مورد مشخصات سخت افزاری کامل دستگاه باید گفت که از پردازنده 2.6 GHz کانپنگ 920 استفاده شده است. مشخصات سخت افزاری این پردازنده مشخص نیست اما باید گفت که پردازنده همراه خود مادربرد ارایه می شود و به صورت جداگانه قابل خرید نیست.

مادربرد D920S10 هواوی استفاده شده داری چهار درگاه DIMM است اما سیستم دارای یک درگاه رم 16 گیگاباتی DDR4 است. علارغم پشتیبانی رایانه از درگاه PCIe 4.0، تنها درگاه PCIe 3.0 استفاده شده است. 6 پورت ساتا 3، دو درگاه M.2، دو پورت USB 2.0 و تنها یک پورت USB 3.0 هم دیده می شوند.
رایانه از هارد درایرو 256 گیگابایتی استفاده می کند و کارت گرافیک Yeston RX550 هم به عنوان پردازنده گرافیکی استفاده شده است. باتوجه به اطلاعات منتشر شده، این PC کاربرد اداری خواهد داشت و به عنوان یک رایانه با معماری ARM گزینه ای در بازار شلوغ دسکتاپ ها حساب می شود.

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.