Xbox Series X
یحیی رحیمی

مدارک لو رفته نشان از وجود یک کنسول دیگر اکس باکس برای نسل آینده دارد

یحیی رحیمی 7 تیر 1399 بدون دیدگاه
446 بازدید

مدتی است شایعات در مورد نسخه ای ضعیف تر از کنسول Xbox Series X قوت گرفته اند و بسیاری ادعا کرده اند که مایکروسافت یک کنسول دیگر با کد رمز Lockhart در برنامه آینده خود دارد. اخیرا یک سری مدارک لو رفته احتمال عرضه چنین کنسولی را قوت بخشیده است و احتمالا یک نسخه ارزان از کنسول اکس باکس را شاهد باشیم.

مدارک منتشر شده یک پروفایل کامل را از کنسول Lockhart نشان می دهد. وب سایت The Verge ادعا کرده است که این پروفایل بخشی از کیت توسعه دهندگان کنسول Xbox Series X با کد رمز Dante است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا حالتی را فعال کنند که در آخر امکان ساخت بازی ها برای این کنسول ارزان تر را پدید می آورد و به این صورت می توان بازی ها را برای سخت افزار آن بهینه کرد.

این پروفایل شامل یک سری مشخصات سخت افزاری نیز می شود. بر اساس آن شاهد 7.5 گیگابایت حافظه رم در دسترس، عملکرد 4 ترافلاپس کارت گرافیک و همچنین سرعت پردازنده آندرکلاک را شاهد هستیم. درمقایسه باید گفت که کنسول Series X دارای قدرت گرافیکی 12 ترافلاپس و همچنین 13.5 گیگابایت حافظه رم در دسترس است.

سردبیر وب سایت The Verge گفته است که مایکروسافت به دنبال ارایه تجربه گیمینگ 1440p با کنسول Lockhart است و همچنین توسعه دهندگان قادر به تغییر بازی خود در کیت در نظرگرفته شده خواهند بود. جالب است که می توان اسم لاکهارت را نیز در سیستم عامل کنسول Xbox One پیدا کرد و این کد همچنین ارجاع هایی به اسم آناکندا و دانته نیز دارد و این احتمال قوت می گیرد که نسخه های دیگری از کنسول اکس باکس نیز در دست ساخت است.

مایکروسافت مدتی پیش نشان تجاری Xbox Series را به ثبت رساند و فیل اسپنسر نیز بارها از ایجاد یک فرانچایز گفته است که شامل چندین کنسول مختلف تحت این نشان تجاری است. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.