shawn-layden
یحیی رحیمی

مدیر سابق پلی استیشن: صنعت بازی باید به ساخت بازی های 15 ساعته برگردد

یحیی رحیمی 5 تیر 1399 بدون دیدگاه
576 بازدید

شان لیدن که تا سال گذشته مدیریت پلی استیشن را برعهده داشت اخیرا در میانه رویداد زنده Gamelab Live در مورد موضوعات مختلفی همچون بازی The Last of Us Part II و صنعت بازی های ویدیویی صحبت کرده است. او باور دارد که هزینه ها بالای بازی ها استودیوها را با مشکل مواجه کرده است و این روند باید تغییر کند.

لیدن ابتدا در مورد The Last of Us Part II صحبت کرده است و گفته است که این بازی یک مثال بارز از تجربه داستانی فوق العاده است: « ما می توانیم شما را بترسانیم و کاری کنیم جیغ بزنید، دست یابی به این مسائل ساده است اما اگر بتوانیم احساس ناراحت کننده شخصیت ها را منتقل کنیم، آن موقع است که ما پاسخی احساسی به تجربه بازی دریافت کرده ایم.»

او در ادامه از هزینه سنگین ساخت بازی های ویدیویی گفته است و اینکه بزرگ شدن بازی و افزایش ساعت های تجربه گیم پلی باعث افزایش هزینه های تولید شده است. نسخه اول لست آف آس حدود 15 ساعت گیم پلی داشت و ساخت آن 3 سال و نیم طول کشید اما نسخه دوم حدود 25 ساعت گیم پلی دارد اما تولید آن 6 سال تمام زمان برده است. هر چند که سونی بودجه بازی های خود را اعلام نمی کند اما مشخص است که هزینه زیادی برای ساخت آن انجام شده است.

Shawn Laydenمشکل سیستم فعلی این است که پایدار نیست. در نسل بعدی مطمئنم هزینه ساخت بازی ها دوبرابر خواهد شد و به نظرم صنعت بازی باید یک قدم به عقب برود و به خودش بگوید که دارم چه می سازم؟ انتظارات مشتریان چیست؟ بهترین شیوه برای بیان داستان چیست و به چه نیاز دارم؟ اینکه همه بازی های ماجراجویی حدود 50 تا 60 ساعت گیم پلی داشته باشند، چیزی دور از انتظار است زیرا که آن موقع باید هزینه بسیار زیادی انجام داد و همین باعث می شود که یک سری توسعه دهنده ها دور انداخته شوند و داستان آن‌ها از بازار حذف شود. این مسائلی است که ما باید آن را حل کنیم.

شان لیدن قیمت بازی های ویدیوی را هم مورد بررسی قرار داده است و اینکه قیمت بازی ها هنوز ثابت است را به چالش کشیده است:

از وقتی من کارم را شروع کردم، قیمت بازی ها 60 دلار بود اما هزینه بازی ها 10 برابر شده است. همین باعث می شود که کار با مدل فعلی بسیار سخت شود. من فکر می کنم این نسل جدید باید راهش را جدا کند. شاید بگویید جواب این سوالها چیست؟ به نظر به جای آنکه یک بازی 80 ساعته ساخته شود، یک تجربه 15 ساعته کافی خواهد بود. من خودم از گیمرهای قدیمی هستم و با بازگشت به گیم پلی 12 تا 15 ساعته موافق هستم. این طور می توانم بازی های بیشتری را تمام کنم و این حسی مانند یک کار ادبی یا فیلم سینمایی خواهد داشت. امیدوارم دوباره چنین چیزی را در صنعت ببینم.

نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.