unreal engine 5
یحیی رحیمی

استفاده از SSD در PS5، اپیک گیمز را مجاب به کدنویسی دوباره Unreal Engine 5 کرده است

یحیی رحیمی 15 خرداد 1399 بدون دیدگاه
425 بازدید

قطعا یکی از نقاط قوت کنسول PS5 استفاده از حافظه SSD با بالاترین سرعت موجود است. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در روند توسعه بازی دارد و اپیک گیمز نیز به همین دلیل مجبور به ایجاد تغییرات زیادی در موتورگرافیکی Unreal Engine 5 شده است.

مدیرعامل Epic Games مدتی پیش حسابی از کنسول PlayStation 5 و استفاده از ویژگی های سخت افزاری این دستگاه تعریف کرده بود. چند هفته پیش تریلر دمو یک بازی را که داخل موتور آنریل 5 اجرا می شد و مخصوص کنسول PS5 را دیدیم و واضح است که اپیک هیجان زیادی در مورد کار با این سخت افزار دارد. مدیر بخش مهندسی این کمپانی به نام Nick Penwarden در این مورد گفته است:

کنسول PlayStation 5 هم از لحاظ پردازشی و هم عملکرد گرافیکی پیشرفت بسیار زیادی داشته است اما معماری حافظه این کنسول واقعا خاص و منحصربه فرد است. قابلیت استریم محتوا با چنین سرعتی به بازیکنان اجازه می دهد تا محیط هایی بسیار غنی و پرجزئیات بیافرینند و این شیوه استریم محتوا را تغییر می دهد. آنقدر تاثیر داشت که ما مجبور شدیم هسته موتور آنریل 5 را بازنویسی کنیم.

هر دو کنسول های Xbox Series X و PS5 از حافظه های SSD استفاده می کنند و به طور کل شاهد پیشرفت زیادی در این مورد هستیم. تنها تفاوت این است که حافظه استفاده شده توسط سونی بسیار سریع تر است اما حجم کمتری نسبت به نمونه مایکروسافت دارد. به نظر سونی حجم را فدای سرعت کرده است. می توانید از اینجا مقایسه سخت افزاری دو کنسول را مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید که موتور آنریل 5 روی هر دو کنسول جدید عملکرد فوق العاده ای دارد و شاهد بازی های متنوعی هستیم که توسط این موتور گرافیکی تولید شده است و نسل جدید یک انقلاب در زمینه بازی را شاهد هستیم.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.