یحیی رحیمی

ثبت شکایت علیه هاردهای SMR کمپانی وسترن دیجیتال

یحیی رحیمی 11 خرداد 1399 بدون دیدگاه
525 بازدید

شرکت حقوقی Hattis & Lukacs به تازگی یک پرونده حقوقی جدی را علیه کمپانی وسترن دیجیتال(WD) به جریان انداخته است. به نظر می رسد که یک سری از هارد درایوهای این کمپانی که با فناوری SMR تولید شده اند، کندتر از هاردهای دیگر هستند و این به نوعی نقض حقوق مشتریان است.

اخیرا یک گزارش مبتنی بر کند بودن یک سری از هاردهای وسترن دیجیتال که با فناوری SMR ساخته شده اند منتشر شده است. این فناوری معمولا ظرفیت حافظه را افزایش می دهد اما برعکس باعث کند شدن خود درایو شده است و این دقیقادر تناقض با آن چیزی است که خود شرکت تولید کننده در توضیح محصول گفته است. در تحقیقات بیشتری مشخص شده است که کمپانی های توشیبا و سیگیت نیز از همین فناوری استفاده کرده اند و به نظر اقدامات قانونی در مقابل آن‌ها نیز در جریان است.

Shingled Magnetic Recording یا به اختصار SMR، یک روش برای افزایش ظریف هارد و کاهش هزینه های تولید است اما به نظر می رسد که این کار باعث کاهش چشم گیر سرعت این هاردها شده است. همین دیروز گزارشی در این مورد منتشر شد و مشخص شد که سرعت این درایوها در مقابل مدل های CMR بسیار پایین است.سرعت این هاردها به حدی پایین بوده است که برای بازسازی یک رشته نیاز به زمانی 13 تا 16 برابر حالت عادی دارند. این در حالی است که وسترن دیجیتال این نوع هاردها را به دلیل سرعت بالای  RAID رشته ها به فروش می رساند و در کمپین تبلیغاتی خود نیز بارها سرعت آن را ستوده است.

حالا وسترن دیجیتال از مشتریان خود عذرخواهی کرده است و توشیبا و سیگیت نیز مدل های با فناوری ساخت SMR را معرفی کرده اند. هفه گذشته نیز خود WD هاردهای مشکل دار را با نمونه CMR جایگزین کرده است. در حال حاضر شکایت قانونی هم در خاک آمریکا و هم کانادا علیه این شرکت به ثبت رسیده است.

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.