windows 10
یحیی رحیمی

25 سال بعد، سازنده Task Manager نکاتی کاربردی برای استفاده از آن بیان کرده است

یحیی رحیمی 9 خرداد 1399 بدون دیدگاه
612 بازدید

همه ما Task Manager را به عنوان گلوله آخر به برنامه و بازی هنگ کرده می نگریم. در واقع هر وقت مشکلی برای بازی پیش می آید، سریعا سراغ این برنامه می رویم و سعی می کنیم تا آن را از بیخ ببندیم . هر چند که این برنامه تنها کارش بستن برنامه های مختلف نیست و ویژگی های کاربردی دارد.

فشردن کلید های Ctrl-Alt-Delete پشت سر هم پنجره ای نجات بخش را روی ما گشوده است اما می دانید که این پنجره می تواند اطلاعات جامعی در مورد بار وارده روی پردازنده و همچنین نحوه عملکرد سخت افزار نشان دهد؟ به تازگی سازنده برنامه تسک منیجر به نام دیوید پلامر، پست تازه ای در وب سایت Reddit منتشر کرده است و یک سری ویژگی جالب و کاربردی را که قبلا هیچ گاه ندیده اید را معرفی کرده است.

او ابتدا از تاریخ این برنامه گفته است و اینکه چطور در منزل خود و در سال 1994 توانسته این برنامه را بنویسد و به نوعی بخش های مختلف ویندوز را به یک دیگر مرتبط کند. او در ادامه اما یک سری نکات کاربردی را بیان کرده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. پلامر گفته است که اگر خود برنامه Task Manager کرش کرد، کافی است با فشردن کلید های Ctrl-Shift-Esc یکی دیگر باز کنید. این کار باعث می شود که برنامه قدیمی دوباره به کار بیفتد و مشکل ویندوز خود را سریعا حل خواهید کرد. دیگر نکات را می توانید در زیر بخوانید:

  • می توانید هر فرایند باینری در حال انجام را در بخش Process با کلیک راست و انتخاب «Show File Location» پیدا کنید.
  • می توانید ستون ها را با گرفتن و کشیدن تغییر دهید و حتی آن‌ها را حذف کنید.
  • این برنامه هنگامی که منابع کافی در سیستم موجود نباشد به طور خودکار در حالت کوچک شده اجرا می شود و در نتیجه زحمت بزرگ کردن آن را به خود ندهید که سیستم بدتر هنگ می کند.
  • با نگه داشتن کلیدهای Ctrl-Alt-Shift در هنگام ریستارت برنامه، تمامی تنظیمات به حالت اولیه خود برخواهند گشت.
  • اگر تنها گراف ها بازی می شوند، در فضای خالی دوبار کلید کنید و برنامه به حالت عادی خود برخواهد گشت.

به تازگی جزئیات آپدیت تازه ویندوز 10 نیز مشخص شده است که اینجا می توایند بیشتر بدانید.همچنین اگر داخل بازی ها با لگ مواجه هستید، اینجا را بخوانید. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.