linux
یحیی رحیمی

رئیس مایکروسافت اعتراف به اشتباه در زمینه لینوکس و برنامه های متن باز کرد

یحیی رحیمی 30 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
543 بازدید

اگر به سال 2011 برگردیم، مدیر عامل کمپانی مایکروسافت که آن زمان استیو بالمر بود، سیستم عامل لینوکس و تمام متعلقات آن را همچون یک سرطان خطاب کرده بود که به تمامی دارایی ها و نرم افزارهای دیگر می چسبد و همه چیز را نابود می کند. حالا در سال 2020، مدیر فعلی مایکروسافت به نام برد اسمیت اعتراف به چنین اشتباهی کرده است.

او در طول اجلاسی که در دانشگاه MIT برگزار شده است در مورد مایکروسافت و تصمیم های گذشته این کمپانی اظهار نظر کرده است. او در این مورد گفته است:

مایکروسافت هنگام انفجار برنامه های متن باز و آغاز قرن جدید میلادی در سوی اشتباه تاریخ قرار داشت و من شخصا می توانم این را بگویم. خبر خوب این است که زندگی به اندازه کافی طولانی است و آدم می تواند یاد بگیرد و در نتیجه باید تغییر کرد.

مشخص است که مایکروسافت با شروع قرن جدید به شدت از لینوکس و مجانی شدن نرم افزارها وحشت داشت. این کمپانی آن زمان تنها به ویندوز و نرم افزارهایش شناخته شده بود و مجانی شدن چنین چیزی عملا کاخ رویاهای ردموندی ها را فرو می ریخت. هر چند که خود استیو بالمر نیز در سال 2016 نظر خود را تغییر داد و لینوکس را ستود اما به نظر او جدال میان ویندوز و لینوکس منطقی بود و ارزش مبارزه را داشت.

مایکروسافت با عرضه ویندوز 10 خود را به سمت لینوکس نزدیک تر کرد. شاید اگر کسی در سال 2001 به بالمر می گفت که برنامه File Explorer ویندوز از فایل های لینوکس هم پشتیبانی می کرد، همان جا سکته می کرد. حتی در سال 2015 احتمال متن باز شدن ویندوز نیز مطرح شد. هر چند که مایکروسافت گیت هاب را در سال 2018 به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری کرد و قدم هایی به سمت برنامه های متن باز برداشته است و حتی مایکروسات اج نیز حالا از پروژه متن باز کرومیوم استفاده می کند. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.