یحیی رحیمی

استیم بار دیگر رکورد زنی کرد: تعداد کاربران در بالاترین حد ممکن

یحیی رحیمی 19 فروردین 1399 بدون دیدگاه
491 بازدید

اگر یادتان باشد همین هفته پیش بود که خبر رکوردزنی فروشگاه استیم در مورد تعداد کاربران آنلاین منتشر شد. آن موقع رکورد 23 میلیون کاربر آنلاین توسط این فروشگاه به ثبت رسید و میان فروشگاه ها و پلتفرم های دیگر، رقمی بی سابقه بود. این رقم حالا بالاتر رفته است و این دفعه شاهد 24,534,770 میلیون کاربر آنلاین هستیم و با این حساب رکورد این فروشگاه توسط خودش شکسته شده است.

حالا بیشتر مردم جهان به دلیل پاندمی ویروس COVID-19 مجبور به خانه نشینی هستند و جدا از آن عرضه بازی های جدیدی چون Resident Evil 3 نیز باعث شده است که افراد بیشتری به سمت این فروشگاه روانه شوند. همان طور که می دانید این بازی دقیقا قبل از شروع آخر هفته میلادی منتشر شد و همین روی ترافیک و خرید بیشتر بازی تاثیر گذار است. در سوی دیگر فروشگاه استیم نیز سود زیادی از افزایش ترافیک برده است.

Valve با افزایش کاربران آنلاین خود تصمیم گرفته است که سرعت دانلود و پهنای باند خود را کاهش دهد. این اقدام در مورد سرویس های آنلاین دیگر مانند یوتوب و نتفلیکس نیز انجام شده است و به منظور کاهش فشار روی شبکه اینترنت و استفاده اکثریت، سرعت اندکی کاهش یافته است. در سوی دیگر آپدیت جدید استیم نیز فعلا تعلیق خورده است و دورکاری روی سرعت توسعه آن تاثیر گذاشته است.

همچنین PlayStation Network نیز پهنای باند خود را کاهش داده است. در آخر وجود بازی های مجانی چون Counter-Strike روی استیم باعث شده است که تعداد کاربران فعلا این فروشگاه به بالاترین حد خود در چند سال اخیر برسد. باید دید که Valve قادر به شکستن رکورد خود خواهد بود یا خیر. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.