phil spencer xbox series x
یحیی رحیمی

مصاحبه Phil Spencer با IGN (بخش دوم): بازی‌های کنسول Xbox Series X

یحیی رحیمی 14 فروردین 1399 بدون دیدگاه
381 بازدید

Phil Spencer به‌تازگی در پادکست جدید IGN شرکت کرده است و در مورد بخش‌های متنوعی صحبت کرده است. محوریت مصاحبه او در مورد نسل جدید کنسول‌های بازی بوده است و در بخش اول نیز اطلاعات زیادی در مورد کنسول Xbox Series X دریافت کردیم. می‌توانید برای آگاهی بیشتر ابتدا بخش اول را ازاینجا بخوانید.

یکی از نگرانی‌ها در مورد کنسول Xbox Series X عرضه دیرتر از موعد بازی‌ها و خود کنسول به دلیل اپیدمی ویروس کرونا است. فیل اسپنسر در مورد نقشه جایگزین در صورت وقوع مشکلات بیشتر گفته است:

Phil Spencerدرواقع ما اصلاً به پلن دوم فکر نکرده‌ایم. می‌دانیم که مشکل تأخیر در عرضه در بخش‌های مختلفی از جهان ما را با مشکل مواجه کرد. هرگاه به ژاپن می‌روم، یاد می‌آید که نه ماه بعد از عرضه Xbox One، کنسول به اینجا رسید. خب اینترنت وجود دارد و همه می‌دانند که کنسول عرضه‌شده است و دیگر مانند 30 سال پیش نیست که از هیچ کجا خبر نداشته باشیم. خب پس ما Plan B را شروع نکرده‌ایم. یک سری مشکلات وجود دارد که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم اما باید بگوییم که در بخش نرم‌افزار کارمان را انجام داده‌ایم و فعلاً در حال بررسی روزبه‌روز وضعیت پیش‌آمده هستیم.

اما عرضه بازی‌های انحصاری و بزرگ کنسول Xbox Series X با وضعیت پیش‌آمده چطور خواهد بود؟ اسپنسر باور دارد که مشکلات به وجود آمده تنش‌زا هستند اما مایکروسافت نمی‌خواهد عرضه کنسول را به دلیل بازی‌هایش به تأخیر بیندازد:

مشکلاتی وجود دارد و تیم‌ها در حال بررسی آن هستند. من فکر نمی‌کنم که عرضه پلتفرم اصلی را به دلیل انتشار یک بازی به تأخیر بیندازیم. نمی‌خواهم که یک سخت‌افزار را به بازار بفرستم درحالی‌که هنوز پلتفرم آماده نیست و البته ما این را قبلاً انجام داده‌ایم و برای همین باید سیستم و سخت‌افزار باید یکی باشند.

در ادامه از اسپنسر در مورد پروژه قدیمی استودیو PlatinumGames پرسیده شده است. مدتی پیش از یک بازی فانتزی و عجیب‌وغریب صحبت شد و بسیاری امیدوار داشتند که Scalebound بالاخره ساخته شود ما به نظر می‌رسد این کار انجام نخواهد شد:

ما روی آن کار نمی‌کنیم، من همین‌الان در استودیو بازی نیستم اما قطعاً می‌دانم که آن‌ها روی چنین چیزی کار نمی‌کنند. این لحظه‌ای چندان جالب برای خودم نیست که در مورد لغو ساخت بازی صحبت کنم که چند سال پیش در مورد آن صحبت می‌کردیم. اما افرادی که فکر می‌کنند این بازی ساخته خواهد شد، باید بگوییم که هیچ‌چیز تحت توسعه نیست.

scalebound-gamescom

Phil Spencer در ادامه از علاقه خود به ادامه سری بازی MechAssault گفته است و او شخصاً مایل به ساخت یک نسخه جدید از این سری است:

Mech! درواقع صحبت در مورد این بازی کمی سخت است زیرا که توسعه‌دهندگان روی ساخت بازی‌های دیگر کار می‌کنند اما فکر می‌کنم که MechAssault بسیار غنی بود و داستان‌های بسیار عمیقی و شخصیت‌های جالبی داشت. من فکر می‌کنم که بازگشت این بازی جذاب خواهد بود و اگر بتوانیم حتماً کاری در این مورد انجام می‌دهیم.

mech

با توجه به این صحبت‌ها کنسول Xbox Series X سر موعد خود و همان تعطیلات آخر سال 2020 عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد صحبت‌های مدیر Xbox و کنسول جدید چیست؟

منبع: DualSHockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.