Xbox Series X
یحیی رحیمی

مصاحبه Phil Spencer با IGN (بخش اول): Xbox Series X و رقابت با سونی

یحیی رحیمی 14 فروردین 1399 بدون دیدگاه
412 بازدید

Phil Spencer، مدیر بخش Xbox کمپانی مایکروسافت، اخیراً گفتگویی طولانی با IGN داشته است و در مورد آینده این کمپانی و همچنین کنسول Xbox Series X صحبت کرده است. تابه‌حال مشخصات فنی و همچنین تصاویری از خود کنسول و دسته بازی آن را مشاهده کرده‌ایم. به‌تازگی صحبت‌هایی در مورد به تأخیر افتادن زمان عرضه این کنسول شنیده می‌شود و حالا اسپنسر این شایعات را رد کرده است و به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای رقابت با سونی کم نخواهد گذاشت.

اسپنسر با حضور در آخرین اپیزود از پادکست IGN در مورد قیمت و همچنین تاریخ عرضه کنسول Xbox Series X صحبت کرده است. او گفته است که تیم کنسول به‌شدت در حال کار برای رساندن کنسول به تاریخ عرضه‌اش هستند:

Phil Spencerباید همان ابتدا یک قیمت هدف را در نظر داشته باشید تا بتوانید نقش خود را در بازار و رقابت مشخص کنید. من حس خوبی در مورد قیمت کنسول دارم. به‌طور کل از قیمت و توانایی کنسول Series X کاملاً راضی هستم. ما همچنین حمایت کامل از مایکروسافت و ساتیا نادلا، رئیسم دریافت می‌کنیم. ما کاملاً به آنچه آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند نزدیک هستیم. می‌خواهیم به همان قیمتی که گذاشته‌ایم پایبند بمانیم و همچنین برنامه خوبی برای زمان بعد از عرضه کنسول داریم.

اسپنسر در ادامه از اهمیت یک قیمت رقابتی صحبت کرده است و اینکه اکوسیستم کنسول Xbox Series X نیز می‌تواند یک مزیت مثبت نسبت به کنسول‌های دیگر باشید. او گفته است اگر کنسول مایکروسافت و سونی هر دو یک قیمت باشند، این ویژگی‌هایی چون Xbox Game Pass و قابلیت‌های دیگر است که تعیین‌کننده خواهد بود. او در مورد رقابت با سونی گفته است:

من واقعاً در مورد کنسول Series X حس خوبی داریم. ما وقتی نظر مردم را نیز دیدیم، حس کردم که تصمیمات خوبی گرفته‌ایم. در سوی دیگر فکر می‌کنم که مارک سرنی و تیمش کار فوق‌العاده‌ای در زمینه پردازش صدا انجام داده‌اند و همچنین فناوری SSD به کار گرفته آن‌ها نیز فوق‌العاده است و از آن خوشم آمد. ما چیزی که آن‌ها انجام دادند را دیدیم. ما یک دید کلی نسبت به پردازنده و کارت گرافیک و تمامی قطعات کنسول داشتیم. سال‌ها طول کشید تا به این نقطه برسیم. من فکر می‌کنم که برنامه ما باعث پیروزی خواهد شد و تنها باید آن را انجام دهیم.

اسپنسر در ادامه از نگرانی موجود در زمینه به تأخیر افتادن زمان عرضه کنسول Xbox گفته است:

اولویت ما امنیت و سلامت تیم است و در این مورد هیچ‌کس نمی‌تواند تصمیم دیگری بگیرد. همه به‌سلامت تیم اهمیت می‌دهند و کسی به فکر درآمد و مسئله اقتصادی نیست. باید بگوییم که تولیدکنندگان در چین در حال بازگشت هستند. تعدادی از کارخانه‌ها خبر از برگشتن به کارکرده‌اند. دو مشکل بزرگ که در حال حاضر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، ساخت بازی از خانه است که اصلاً آسان نیست. در سوی دیگر من گفتم که کنسول را در منزل دارم و در حال تست و بررسی هستم. این بخش برای ما بسیار مهم است و باید تمامی تست‌ها به‌درستی انجام شوند و این کار چندان آسان نیست.

من همه این‌ها را در قالب یک تیم کنترل می‌کردم و حالا چیزی نداریم که بگویم ما در آن تاریخ به فلان نقطه از فرایند تولید خواهیم رسید یا خیر. باید بگویم که سلامت کارکنان اهمیت زیادی دارد و البته که یک محصول را بدون آمادگی به بازار نمی‌فرستم. باید کاملاً آماده‌باشیم.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.