یحیی رحیمی

نظرسنجی GDC نشان از محبوبیت بیشتر PS5 نسبت به Xbox Series X دارد

یحیی رحیمی 5 بهمن 1398 بدون دیدگاه
856 بازدید

نسل بعدی کنسول های بازی در پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. فعلا تنها یک سری اطلاعات دست و پا شکسته از این کنسول های جدید دریافت کرده ایم و تنها مایکروسافت است که ظاهر کلی کنسول Xbox Series X را نشانمان داده است. سونی مانند همیشه امید زیادی به کنسول جدید خود به نام PS5 دارد و با توجه به تکنولوژی به کار گرفته در آن، با یک غول سخت افزاری روبه رو هستیم.

جدا از انتظارات کمپانی های تولید کنسول، این مصرف کنندگان و مشتریان هستند که هر کدام یک سری خواسته ها و انتظارات جداگانه برای خودشان دارند. به نظر می رسد که فعلا کنسول سونی میان مشتریان محبوب تر است و همه به این کنسول باور بیشتری دارند.

چیزی به شروع کنفرانس توسعه دهندگان بازی به نام GDC نمانده است و افراد برگزار کننده مراسم نیز به منظور گرم کردن تنور این رویداد، یک نظرسنجی پیرامون کنسول های نسل نهم و رقابت میان PS5 و Xbox Series X انجام داده اند. این نظرسنجی میان توسعه دهندگان صورت گرفته است و بنابراین می توان به آمار آن استناد کرد. به هر حال فعلا PC با محبوبیت 50 درصد میان توسعه دهندگان به عنوان محبوب ترین پلتفرم توسعه بازی در صدر قرار دارد.

اما در مورد کنسول ها بگوییم که PS5 با 38 درصد محبوبیت در جایگاه بعدی قرار دارد و Xbox Series X تنها 25 درصد آرا را به دست آورده است. جالب است که کنسول Nintendo Switch حدود 37 درصد محبوبیت داشته است. اگر منطقی به موضوع نگاه کنیم می بینیم که سونی سلطه عجیبی روی نسل فعلی کنسول ها داشت و همین باعث شده است که همه به PS5 ایمان داشته باشند. قطعا تولید بازی و انتشار آن روی کنسولی با جامعه کاربری بیشتر، تاثیر بیشتری روی تصمیم توسعه دهندگان دارد. نظر شما در این مورد چیست؟

GDC-Platform-Survey

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.