epic-games-store-steam
یحیی رحیمی

مدیر Valve در مورد Epic Games: رقابت عالی است اما می تواند زشت نیز باشد

یحیی رحیمی 3 فروردین 1399 بدون دیدگاه
415 بازدید

از پایان سال 2018 تا به حال، جدال بزرگی در آرامی میان دو فروشگاه بازی های PC شروع شده است. از سویی تهاجم خشن Epic Games Store با انحصاری کردن بازی ها را داشته ایم و از سوی دیگر نیز استیم بوده است که ترجیح داده کارش را در سکوت خبری ادامه دهد. نظرات زیادی در مورد این دو فروشگاه وجود دارد و مدیرعامل Epic نیز بارها از زیاده خواهی Valve صحبت کرده است و اینکه سود بالای این کمپانی به نفع کسی نیست.

Gabe Newell که پایه گذار کمپانی Valve است اخیرا مصاحبه ای با مجله Edge داشته است. از او در مورد Epic Games Store پرسیده شده است و به نظر می رسد که او در مورد رقابت پیش آمده مثبت فکر می کند و به نوعی که این شروع یک رقابت برای پیشرفت هر دو است:

Gabe Newellرقابت میان فروشگاه های بازی برای هر کسی مفید است. این باعث می شود ما صادق باشیم و همه را نیز صادق نگه داریم. اما در کوتاه مدت چهره زشتی دارد. به نوعی که به خودت میگویی، «آن‌ها در حال داد و هوار هستند و ما را بد نشان می دهند» در بلند اما این رقابت به نفع همه است و نیاز به نظم بیشتری برای رقابت داریم.

 

ما از این رقابت نمی ترسیم از مردمی می ترسیم که در ذهنشان رقابت ایجاد می کند. اگر از من بپرسی که کدامشان ترسناک تر است، خب باید بگویم که مردم عاشق شیوه کنترل اپل هستند اما عده ای نامعلوم هستند که نمی گذارند محصولات وارد این کمپانی شوند، خب بروند و برای خودشان یک فروشگاه طراحی کنند که تازه اهمیت نرم افزار و تجربه را نیز به حداقل خود می رساند.

مشخص است که Gabe Newell از نبود ویژگی های نرم افزاری چون نظر دادن در فروشگاه Epic Games Store می گوید و به نوعی طعنه وار استیم را با این فروشگاه مقایسه می کند. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.