xbox-series-x-controller
یحیی رحیمی

تصاویر و اطلاعات جدیدی از دسته بازی Xbox Series X منتشر شد

یحیی رحیمی 27 اسفند 1398 بدون دیدگاه
1,042 بازدید

مایکروسافت دیروز اطلاعات زیادی از کنسول Xbox Series X منتشر کرد. بالاخره توانستیم مشخصات فنی این کنسول جدید را دریافت کنیم و ویژگی های جدید آن را با توضیح بیشتری مشاهده کنیم. وب سایت Xbox Wire همچین مصاحبه ای با طراحان کنسول و دسته بازی جدید منتشر کرده است و می توانیم آخرین تغییرات و پیشرفت ها را از زبان خود مهندسان Xbox بشنویم.

یکی از بزرگ ترین تغییرات در مورد دسته بازی Xbox Series X در مورد d-pad است. این بخش حالا یک طراحی صلیبی دارد و به نوعی به سمت داخل متمایل شده است. Ryan Whitaker که طراح اصلی Xbox است در این مورد گفته است که طراحی جدید باعث بهبود عملکرد خواهد شد و به این صورت می توان دقیقا به سمت جایی که در نظر داریم حرکت کنیم. به نوعی این یک دکمه هیبرید است و پشت طراحی آن فکر زیادی است.

ویژگی دیگر این دسته بازی استفاده از آن روی دستگاه ها و پلفترم های مختلف است. می توانید از آن برای xCloud نیز استفاده کنید و حتی روی PC نیز کاربردی خواهد کرد. Whitaker در این مورد گفته است:

دسته بازی جدید باید کیفیت ثابتی روی تمامی پلفترم ها داشته باشد. این سطح از پویایی حالا به یک استاندارد در زمینه وسایل جانبی تبدیل شده است. این دسته یکی از ثابت ترین بخش های تجربه گیم است و بنابراین طوری آن را طراحی کرده ایم که بتواند به آن شکل نیز کار کند.

کاهش میزان تاخیر در ارسال دستور از طرف دسته بازی به سمت کنسول نیز اهمیت زیادی برای مایکروسافت داشته است و در این زمینه شاهد کم ترین میزان تاخیر هستیم:

ما حالا یک سیستم جدید به نام ورودی متغیر لتنسی یا DLI را معرفی می کنیم که فناوری خاصی را برای انتقال از خروجی HDMI به تلویزیون شما استفاده می کند. همه اینها با دسته بازی شروع می شوند. اطلاعات با سرعت بالاتری از دسته بازی انتقال می یابند و طوری تنظیم می شوند که دقیقا با فریم ریتی که روی صفحه مشاهده می کنید یکسان باشد. با این حالت تغییرات لحظه ای نیز اعمال می شوند. جدا از این دکمه ای برای انتشار قرار داده ایم برای نمونه می توانید اسکرین شات خود را به راحتی توسط این دکمه به اشتراک بگذارید. یک الگوی جدید نیز برای ویبره در نظر گرفته شده است و این طور می توانید حس بهتری هنگام بازی داشته باشید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.