cd projekt red
یحیی رحیمی

استودیو CD Projekt RED دومین شرکت با ارزش بازی سازی در اروپا لقب گرفت

یحیی رحیمی 2 اسفند 1398 بدون دیدگاه
367 بازدید

استودیو CD Projekt RED چند سال پیش شروع به کار کرد. این استودیو داستان جالبی در رسیدن به موفقیت دارد و شکست های زیادی را تا رسیدن به این نقطه تجربه کرده است. این استودیو لهستانی به آرامی توانسته رقیبان زیادی را پشت سر بگذارد و بعد از یوبی‌سافت به دومین شرکت با ارزش صنعت بازی های ویدیویی در اروپا تبدیل شود.

ارزش استودیو CD Projekt RED در سال گذشته حدود 6.8 میلیارد دلار بود و حالا دیروز این میزان به 8 میلیارد دلار رسیده است. جالب است که روند پیشرفت این استودیو از اواخر سال 2019 شروع شده است و به یک باره پیشرفت فوق العاده زیادی داشته است. این در حالی است که ارزش استودیو در سال 2017 حدود 1.6 میلیارد دلار بود و از آن زمان تا به حال شاهد پرش عظیمی رو به جلو هستیم.

این استودیو در طول سالهای گذشته موفق شد از ناشر بازی های خارجی به تولید بازی های اختصاصی تحت لیبل خود برسد. این استودیو بعدها شروع به ترجمه بازی های بزرگ به زبان لهستانی گرفت و کم کم ایده ساخت یک بازی جذاب از افسانه های لهستانی به ذهنش رسید. همین طور بود که سری بازی The Witcher تولید شد. این استودیو علاوه بر تولید بازی یک فروشگاه دیجیتالی به نام GOG که مخفف اوقات خوش قدیم است را در سال 2008 راه اندازی کرد و تا به حال توانسته درآمد خوبی از آن کسب کند.

شاید برایتان سوال باشد که با ارزش ترین کمپانی ساخت بازی در اروپا کدام است و باید گفت که یوبی‌سافت با ارزش 9.6 میلیارد دلار ماه هاست در صدر این جدول ایستاده است. به هر حال CD Projekt RED به یوبی‌سافت نزدیک شده است و ممکن است فرانسوی ها در آخر صدر را به لهستانی ها ببازند.
مدتی پیش اولین فصل از سریال The Witcher پخش شد و همین توانست فروش بازی را نیز دوچندان کند. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.