adware
یحیی رحیمی

شانس آلوده شدن رایانه های Mac به باج افزارها دو برابر PC های ویندوزی است

یحیی رحیمی 24 بهمن 1398 بدون دیدگاه
485 بازدید

زمانی بود که رایانه های Mac در برابر تمام ویروس های موجود مصون بودند و امنیت به عنوان یک برگ برنده در زمینه تبلیغات آن‌ها عنوان می شد. آن زمان رایانه های ویندوزی مسخره می شدند اما با گذشت زمان PC ها پیشرفت زیادی داشته اند و توانسته اند در برابر ویروس های زیادی مصون بمانند. ممکن است همین الان مک را به عنوان پلتفرمی امن تر نسبت به ویندوز انتخاب کنید اما قبل از این تصمیم بهتر است نتیجه آخرین پژوهش صورت گرفته در این مورد را بخوانید.

Mac توانسته سهم بزرگی از بازار امروز را کسب کند و به همین دلیل هدف بسیاری از هکرها و باج افزار ها شده اند. به طور کلی برنامه های اضافی و بدون کاربرد که به آن‌ها PUP گفته می شوند. در حالی که این برنامه ها تهدید چندان بزرگی برای مک نیستند و عملکردی مانند ویروس های کلاسیک ندارند اما مشکلاتی برای کاربران مک ایجاد کرده اند و دیگر نمی توان گفت که سیستم مورد علاقه شان مصون از تمام ویروس هاست.

اخیرا گزارشی در مورد میزان باج افزارها و ویروس های Mac منتشر شده است و این میزان نسبت به سالهای گذشته پیشرفت زیادی داشته است و با گذشت سالها، این مقدار دوبرابر PC های ویندوزی شده است. جدا از آن هکرها رایانه های مک را به عنوان هدف بهتری عنوان کرده اند و بر اساس صحبت های آن‌ها، سیستم ایمنی Apple هنوز توانایی کامل را برای مقابله با تهدیدهای PUP و باج افزارها ندارد.

بیشتر این تهدیدها از جانب نرم افزارهای فرعی وارد می شوند. برای نمونه برنامه ای به نام PCVARK که هدف خود را بهبود عملکرد رایانه می داند و سیستم را سریعتر می کند، توانسته حملات ویروسی زیادی را روی 25 میلیون مک در سال گذشته وارد کند. در مورد رایانه های ویندوزی نیز باید گفت که باج افزارMindSpark پیشرفتی 500 درصدی در سال گذشته داشته است و بیش از 2 میلیون رایانه ویندوزی را تحت تاثیر قرار داده است. تروجان ها و ویروس های دیگر نیز بلای جان این سیستم ها هستند.

برای مقابله با چنین باج افزار و ویروس هایی پیشنهاد ما استفاده از آنتی ویروس های به روز و مشهور است.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.