call-of-duty-modern-warfare-spec-ops
یحیی رحیمی

10 بازی پرفروش دهه گذشته ایالات متحده: سلطه Call of Duty و Rockstar

یحیی رحیمی 27 دی 1398 بدون دیدگاه
1,117 بازدید

با شروع سال 2020 میلادی دهه گذشته نیز به پایان خود رسید. در این دهه شاهد پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی در زمینه بازی های ویدیویی بودیم و اخرین توان کنسول های بازی نسل هشتم را نیز مشاهده کردیم. فرانچایزهای زیادی سر در آوردند و عده ای نیز خاموش شدند. به تازگی گروه NPD آمار پرفروش ترین بازی های دهه گذشته میلادی را در ایالات متحده منتشر کرده اند و شاهد سلطه فرانچایز Call of Duty و بازی های استودیو Rockstar Games هستیم.

Mat Pisatella که تحلیل گر گروه NPD است، این آمار را منتشر کرده است و میزان فروش بازی های ویدیویی از سال 2010 تا به 2019 را بررسی کرده است. همان طور که گفتیم نسخه های مختلفی از فرانچایز Call of Duty دیده می شود و البته صدر نیز بدون شک در قبضه بازی Grand Theft Auto 5 است. این بازی هیچ گاه از جمع 10 بازی پرفروش ماه ایالات متحده آمریکا خارج نشده است و برای همین صدرنشینی آن اتفاق عجیبی نیست.

بازی دیگر این استودیو به نام Red Dead Redemption 2 نیز توانسته جایگاه هفتم جدول را کسب کند و با توجه به عرضه آن در سال 2018، مقام خوبی حساب می شود. در ادامه می توان 7 عنوان مختلف از سری ندای وظیفه را مشاهده کرد و با این حساب تمامی بازی های این سری توانسته اند فروش فوق العاده ای کسب کنند و چه موفقیتی بزرگ تر از این برای Activision؟

npd decade

تنها بازی که نه به Call of Duty و نه به Rockstar متعلق است، Minecraft است که همه ما از محبوبیت آن باخبر هستیم. عرضه این بازی کولاک به پا کرد و بازی تا جایی پیش رفت که مایکروسافت استودیوی سازنده بازی را خریداری کرد. به هر حال می توانید در تصویر منتشر شده از بازی های پرفروش دهه گذشته ایالات متحده باخبر شوید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.