dualshock-4
یحیی رحیمی

سونی پتنت دسته کنترلر جدیدی با دو دکمه در پشت آن به ثبت رسانید

یحیی رحیمی 13 دی 1398 بدون دیدگاه
490 بازدید

سونی تا به حال ایده های زیادی برای دسته کنترلر جدید PlayStation 5 به کار گرفته گرفته است و در تلاش است که فناوری های جدیدی را به این دسته کنترل جدید اضافه کند. قبلا بیان شد که DualShock 5 به جای لرزش دارای قابلیت لمسی خواهد بود که بازخورد جدی تر و عمیق تر نسبت به دسته کنترلر قبلی باز خواهد کرد. به نظر می رسد که سونی به این تغییرات راضی نیست و پتنت به ثبت رسیده اخیر نیز خبر از تغییرات جدی می دهند.

این پتنت طراحی یک دسته بازی را نشان می دهد که بسیار شبیه DualShock 4 است اما پشت دسته دو دکمه جدید قرار داده شده اند. این دو دکمه قابل برنامه ریزی هستند و می توانید جای آن‌ها را با هر دکمه دیگر عوض کنید. اخیرا نیز قابلیتی به این شکل برای دسته بازی DualShock 4 معرفی شده بود اما این یکی فوق العاده پیشرفته تر و جالب تر است.

همچنین باید گفت که جلوی دسته بازی نشان داده شده در پتنت نیز یک سری ابهامات دیده می شود. برای نمونه کلید Home اصلا در این شکل وجود ندارد. همچنین گفته شده است که DualShock 5 دارای پورت USB-C است و این درحالی است که پورت میکرو USB در تصویر دیده می شود. ممکن است این طراحی به عنوان ایده نهایی در نظر گرفته نشود و تنها یک طرح اولیه برای نشان دادن دکمه های پشتی باشد.

با توجه به پتنت های ثبت شده دیگر، احتمال اینکه هیچ گاه چنین چیزی را نبینیم نیز وجود دارد. همچنین سونی همیشه از ایده های جدید خود محافظت می کند و بعید است که اینطور آسان آن‌ها را منتشر کند. اضافه کردن دکمه های پشت می تواند ایده ای جالب باشد، باید دید که در آخر سونی چه تصمیمی خواهد گرفت. نظر شما در مورد این پتنت چیست؟

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.