Sumo-Digital-Logo
یحیی رحیمی

سرمایه گذاری Tencent در استودیو بازی سازی بریتانیایی Sumo

یحیی رحیمی 8 آذر 1398 بدون دیدگاه
407 بازدید

Tencent غول چینی دنیای اینترنت است. این کمپانی که سهام بسیاری از استودیوهای بازی سازی را در اختیار دارد، حالا سهام یک شرکت جدید را خریداری کرده است. این شرکت جدید یک استودیو بازی سازی بریتانیایی به نام Sumo Digital است و بر اساس گزارش منتشر شده، Tencent بیش از 15 میلیون سهم آن را خریداری کرده است.

این قرارداد در واقع با همکاری گروه Perwyn صورت گرفته است. این گروه حدود 18 درصد از سهام Sumo Group را برعهده دارد و با عقد این قرارداد جدید، Tencent صاحب 10 درصد از سهام کل این شرکت بازی سازی شده است. مشخص نشده است که این میزان به چه قیمتی خریداری شده است و این موارد پنهان است. مدیر Tencent Games از این همکاری جدید ابراز امیدواری کرده است:

ما خوشحالیم که حالا در Sumo Group سرمایه گذاری کرده ایم. این شرکت یک استودیوی کمکی توسعه بازی های ویدیویی است که همیشه مستقل بودن خود را حفظ کرده است. ما از رشد این کمپانی پشتیبانی می کنیم و با آن‌ها برای افزودن تجربه های بیشتر کمک خواهیم کرد.

در سوی دیگر مدیر عامل Sumo Group نیز از سرمایه گذاری انجام شده ابراز خوشحالی کرده است و به دنبال فرصت های جدید است. Tencent تا به حال در بازی های زیادی سرمایه گذاری کرده است. این کمپانی حق مالکیت کامل League of Legends را برعهده دارد و همچنین Supercell که سازنده Clash of Clans است نیز تحت مالکیت آن است.

دیگر کمپانی ها مانند Activision Blizzard، Ubisoft، Epic Games و Paradox نیز از سرمایه گذاری Tencent به دور نمانده اند. گروه Sumo نیز متشکل از 10 استودیوی مختلف است که سالانه 49 میلیون دلار درآمد برای خودش می سازد. این شرکت روی توسعه بازی هایی مانند Crackdown 3 کار کرده است و فعلا نیز پروژه ساخت Dead Island 2 را در دست دارد. نظر شما چیست؟

منبع: Game Spot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.