sony-ps5-dev-kit-renders-patent
یحیی رحیمی

سونی: کنسول PlayStation 5 تعطیلات آخر سال 2020 عرضه خواهد شد

یحیی رحیمی 17 مهر 1398 بدون دیدگاه
883 بازدید

سونی اعلام کرده است که کنسول PlayStation 5 که در واقع اسم کنسول نسل بعدی است، تعطیلات آخر سال 2020 عرضه خواهد شد. قرار است این کنسول از حافظه سخت یا SSD پشتیبانی کند و با این حساب زمان بارگذاری بازی ها بسیار کاهش خواهد یافت. همچنین گفته شده است که سخت افزار کنسول بر اساس قابلیت Ray-Tracing یا رهگیری پرتو خواهد بود و حالا Mark Cerny که طراح اصلی کنسول است اطلاعات جدیدی را منتشر کرده است.

گزارش جدید منتشر یافته توسط Wired خبر از در دسترس قرار گرفتن کیت سخت افزاری کنسول و همچنین کنترلر DualShock جدید در دست توسعه دهندگان می دهد. به نظر می رسد که بازی ها روی SSD نصب می شوند اما فرایند نصب با کنسول PS4 متفاوت خواهد بود. به جای آنکه بازی ها تنها بلوک داده های بزرگی باشند، دسترسی به داده ها ریزتر خواهد شد و برای نمونه تنها نصب بخشی از بازی برای تجربه اول داستان کافی است و دیگر لازم نیست که کل بازی نصب شود و یا اینکه حتی بخش داستانی را بعد از اتمام حذف کرد و تنها به بخش مولتی پلیر پرداخت.

طراحی کاربری کنسول PlayStation 5 نیز کاملا تغییر خواهد کرد و بیشتر تمرکز روی بخش مولتی پلیر خواهد بود. با اینکه اجرای بازی فوق العاده سریع است اما سونی نمی خواهد که همه سریعا وارد بازی شوند و ابتدا یک سری فعالیت های آنلاین را چک کنند و به طور کلی رابط کاربری درگیر کننده ای را شاهد خواهیم بود. به این صورت که در یک بازی داستانی، جوایز و آیتم هایی که به دست می آورید نشان داده می شود و البته اگر دوست ندارید که وارد جزئیات شوید نیز کافی است که مستقیم وارد بازی شوید.

قابلیت Backward Compatibility کنسول PlayStation 5 هنوز تحت توسعه است و تیم توسعه به صورت کامل در حال کار روی این قابلیت جالب است و فعلا سونی گفته است که باید منتظر خبرهای بیشتری باشیم به نظر می رسد که تمام بازی های PS4 روی PS5 قابل بازی نخواهند بود. سونی گفته است که دو دکمه جدید روی دسته کنترل جدید خواهیم دید و یکی از آن‌ها جایگزین شوک ها خواهند بود و همچنین تغییراتی در زمینه L2 و R2 نیز انجام گرفته است. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.