xbox scarlett
یحیی رحیمی

شایعه: نسخه واقعیت مجازی کنسول Xbox Scarlett در دست ساخت است

یحیی رحیمی 16 مهر 1398 1 دیدگاه
493 بازدید

پروژه Xbox Scarlett اسم مخفی کنسول های نسل نهم مایکروسافت است و سال 2020 را برای شروع هدف قرار داده است. اخیرا یک سری پتنت ها از این کنسول منتشر شده است و به نظر می رسد که شاهد فناوری واقعیت مجازی در این کنسول خواهیم بود و ممکن است که مرزهای کنسول قبلی شکسته شود.

این شایعه ابتدا توسط یکی از کاربران توییتر به نام WalkingCat شروع شد و او دو پتنت جدید ثبت شده در مارس 2018 توسط مایکروسافت را کشف کرد که تازه در دسترس عموم قرار گرفته است. این پتنت یک دستگاه با 6 درجه آزادی را به نمایش می گذارد و دیگری نیز یک سری ابزار جانبی واقعیت مجازی را نشان می دهد و به نظر می رسد که مایکروسافت در حال ساخت یک سری کنترلر ها و یک هدست واقعیت مجازی است.

مشخص نیست که این آیتم ها به طور مخصوص برای بخش Xbox توسعه داده می شوند یا خیر. اما این احتمال وجود دارد که ایده ساخت یک هدست واقعیت مجازی برای بازی به سر توسعه دهندگان رسیده باشد و آن‌ها نیز یک پتنت جدید را برای آن ثبت کرده باشند. هر چند که مشخص نیست آیا Xbox Scarlett با پلتفرم واقعیت مجازی یکی خواهد شد یا خیر و ممکن است دوباره شاهد فناوری کینکت استفاده شده در Xbox One باشیم.

microsoft-patents-several-new-vr-technologies-possibly-for-xbox-scarlett_1

فیل اسپنسر که مدیر Xbox است اخیرا از علاقه خود برای ورود به بخش واقعیت مجازی و اضافه کردن آن به زیرمجموعه Xbox گفته بود. این در حالی است که PS4 چنین قابلیتی داشت و توانست طرفدارانی نیز برای خود جمع کند. هر چند که به نظر سونی نیز قرار نیست برنامه خود برای PS VR 2 را کنار بگذارد و احتمالا نسخه جدیدی از این هدست را در کنار PS5 خواهیم دید. هر چه باشد به زودی اطلاعات بیشتری دریافت خواهیم کرد. نظر شما چیست؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • یحیی رحیمی

    یحیی رحیمی

    نویسنده

    نظر خود را در پست بازی بیان کنید.

    پاسخ دهید