MSI
یحیی رحیمی

آپدیت BIOS جدید MSI بیش از 100 تغییر در پردازنده های AMD Ryzen پدید می آورد

یحیی رحیمی 14 مهر 1398 بدون دیدگاه
367 بازدید

در طول جدیدترین قسمت از برنامه MSI Insider، این سازنده مشهور مادربردها، خبر مهمی را اعلام کرد. قرار است که آپدیت جدیدی برای BIOS این دستگاه ها منتشر شود و همین آپدیت باعث ایجاد بیش از 100 تغییر متفاوت در مادربردهای با سوکت AM4 که دارای پردازنده Ryzen است خواهد شد.

این نوع از میکروکد به نام AGESA شناخته می شود و کدی است که کمپانی AMD بر اساس آن آپدیت های BIOS را برای همکاران تولید کننده خود منتشر می کند. آخرین آپدیت AGESA که با کد 1.0.0.3 ABBA شناخته می شود در اواخر ماه سپتامبر میلادی عرضه شد و باعث شد که الگوریتم های پردازدشی بوست پردازنده های سری Ryzen تغییر پیدا کند. این آپدیت به دلیل آن منتشر شد که پردازنده به حد نهایی فرکانس بوست نمی رسید و بعد از آن مشکل برطرف شد.

AMD آن زمان گفت که الگوریتم پردازشی توسط یک عیب جزئی دچار مشکل شده بود و همین باعث شده بود که فرکانس بوست پایین تر از حد معمول خود باشد. حالا قرار است که آپدیت جدیدی منتشر شود و روند عرضه آن نیز به این شکل است که از هفته آینده آپدیت در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد و آن‌ها نیز آرام به روزرسانی را برای همه منتشر خواهند کرد.

البته انتشار آپدیت 1.0.0.4 مدتی برای MSI طول خواهید کشید اما با توجه به گفته های این کمپانی ساخت مادربرد، بیش از 100 تغییر و بهبود مختلف در دل این آپدیت گنجانده شده است اما متاسفانه MSI وارد جزئیات نشده است. به هر حال اگر شما دارای یک از مادربردهای AM4 هستید، منتظر یک آپدیت جدید برای BIOS خود باشید. قرار است که نسخه های بتا تا اواخر ماه منتشر شوند و بعد از آن نیز در ماه نوامبر شاهد عرضه رسمی برای همه کاربران خواهیم بود. شما چه اندازه به آپدیت های سخت افزاری اهمیت می دهید؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.