فناوری FSR 3
یحیی رحیمی

فناوری FSR 3 معرفی شد: موشن فریم و عملکرد دو برابر

یحیی رحیمی 14 آبان 1401 بدون دیدگاه
223 بازدید

شرکت AMD از نسل جدید فناوری FiedlityFX Super Resolution موسوم به FSR رونمایی کرد. فناوری FSR 3 با قابلیت موشن فریم روان ارائه می‌شود که اجرای بازی‌ها را سریع‌تر می‌کند و عملکرد کلی کارت گرافیک را دو برابر بهبود می‌بخشد. این فناوری جدید قرار است در سال 2023 برای کارت گرافیک RX 7900 فعال شود و امکان آنکه این فناوری برای کارت‌های مبتنی برای RDNA 2 مانند پرچم‌دار نسل پیشین ای‌ام‌دی هم منتشر شود، وجود دارد.

فناوری FSR 3 دو برابر عملکرد بهتری در وضوح 4K‌ نسبت به فناوری FSR 2 دارد. ای‌ام‌دی یک دمو گرافیکی در آنریل انجین 5 نشان داد و دیدیم که میزان فریم در FSR 2 از 60 فریم به 112 فریم پرش کرد. در حال حاضر صحبتی از نحوه کارکرد فناوری موشن فریم بیان نشده و انتظار می‌رود که اطلاعات کاملی در ماه‌های آینده منتشر شود. این کمپانی آمریکایی در ادامه یک دمو از فیلم کوتاه Beckoning نمایش داد که در طی سه ماه و توسط فناوری FSR 3 ساخته شده بود. این دمو که در آنریل انجین 5 اجرا می‌شد، کیفیت گرافیکی خارق‌العاده‌ای داشت.

AMD در ادامه از فعال‌سازی فناوری FSR 2.2 خبر داد. نسخه جدید در اختیار 216 بازی مختلف خواهد بود و کیفیت بصری اکثر بازی‌ها بهبود می‌یابند. این فناوری در روز 8 نوامبر 2022 برای بازی همانند Forza Horizon 5 فعال خواهد شد و به‌زودی استودیوهای بیشتری از آن استفاده خواهند کرد. در مورد FSR 3 باید گفت که انتظار ارائه آن در سال 2023 را داریم و تنها می‌دانیم که عملکرد آن در بازی‌های انتخابی، دو برابر بهتر خواهد بود.

فناوری FSR 3

فناوری FSR 3

ای‌ام‌دی در ادامه اعلام کرد که فناوری جدید به‌زودی به کیت نرم‌افزاری HYPR-RX اضافه می‌شود. قابلیت جدید باعث می‌شود تا بازی‌کنان بتوانند با یک کلیک، نرخ فریم را افزایش دهند. نرخ فریم در دمو نمایش‌داده‌شده از بازی Dying Light 2 حدود 85 درصد افزایش یافت و در صورتی که این فناوری را فعال کنید، می‌توانید 166 فریم بدون نیاز به قدرت گرافیکی زیاد دریافت کنید. این فناوری طوری طراحی شده تا تصاویر بصری ابتدا با وضوح کمتری پردازش شوند و سپس با وضوح حداکثر نمایش داده شوند. این فرایند باعث می‌شود تا میزان فریم افزایش یابد و بتوان از بازی‌ها با سرعت بیشتری استفاده کرد.

شرکت AMD در کنار فناوری FSR 3 از کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT و RX 7900 XTX رونمایی کرد که هر دو محصول از فناوری جدید استفاده می‌کنند. گفتنی است RX 7900 XTX برای رقابت با RTX 4080 طراحی شده است و ای‌ام‌دی هیچ محصولی برای رقابت با پرچم‌دار انویدیا به نام RTX 4090 ارائه نکرد. کارت‌های جدید قرار است در اواسط آذر ماه به بازار عرضه شوند.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.