Intel-Core-i9-12900K-Alder-Lake
یحیی رحیمی

پردازنده Intel Core i9-12900K سی درصد قوی‌تر از بهترین پردازنده AMD است

یحیی رحیمی 31 شهریور 1400 بدون دیدگاه
880 بازدید

نسل دوازده پردازنده‌های اینتل به زودی وارد بازار می‌شوند و تمام نگاه‌ها رو این شرکت آمریکایی خیره شده است. شرکت AMD در طی چند سال اخیر، بازار پردازنده‌های کامپیوتر و موبایل را به دست گرفته و عرصه رقابت را برای اینتل سخت کرده، اما بنچمارک پردازنده Intel Core i9-12900K نشان از قدرت بالای نسل جدید دارد و به راحتی توانسته بهترین پردازنده شرکت AMD را شکست دهد.

پردازنده Intel Core i9-12900K موفق به کسب امتیاز 14000 توسط سایت Benchleaks شده که تفاوت بسیار زیادی با بهترین پردازنده شرکت AMD دارد. بر اساس بنچمارک‌های انجام شده، پردازنده AMD Ryzen 9 5950X تنها امتیاز 10,100 را دریافت کرده تفاوت بسیار زیادی با نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل دارد. بسیاری از سایت‌های معتبر سخت‌افزار باور دارند که پردازنده Ryzen 9‌ به گردپای پردازنده نسل جدید اینتل هم نمی‌رسد.

هیچ‌کدام از بنچمارک‌های انجام شده، جزئیاتی در مورد سرعت کلاک پردازنده‌ها منتشر نکرده‌اند و مشخص نیست از چه کارت گرافیکی برای بنچمارک استفاده شده است. احتمال آن وجود دارد که پردازنده اورکلاک شده باشد و بنچمارک انجام شده برای دو سخت‌افزار، به صورت یکسان انجام نشده باشد. البته تست انجام شده، وجود 24 رشته و هسته‌های هیبرید را در مدل i9-12900K تائید می‌کند.

بنچمارک پردازنده Intel Core i9-12900K

بنچمارک پردازنده Intel Core i9-12900K

نسل جدید پردازنده‌های اینتل که با نام Alder Lake شناخته می‌شود، روز 27 اکتبر برابر با 5 آبان به بازار عرضه می‌شود. مدیرعامل اینتل از برگزاری رویداد معرفی محصولات جدید در روزهای 27 و 28 اکتبر خبر داده و احتمالاً نسل جدید پردازنده‌ها به طور کامل معرفی خواهند شد. اینتل پروژه‌های بزرگی در دست دارد و اخیراً نیز کارت گرافیک‌های مدرن Xe HPG را که با بهترین کارت گرافیک‌های انویدیا برابری می‌کنند را معرفی کرده است. بنچمارک لو رفته از کارت گرافیک‌های جدید، نشان از تفاوت قدرت زیاد با مدل‌های RTX 3070 داشت و به نظر می‌رسد که کارت گرافیک، امکان رقابت با مدل‌های جدید انویدیا را ندارد.

قیمت کارت گرافیک پس از شیوع همه‌گیری کرونا و کمبود تراشه‌، به شدت افزایش پیدا کرده و اخیراً نیز قیمت مدل‌های جدید در کشور آلمان، حدود 70 درصد افزایش پیدا کرده است. اینتل مدتی پیش از ادامه روند موجود خبر داد و تا سال 2023، تغییری در زمینه قیمت ایجاد نخواهد شد.

منبع: PCGAMESN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.