amd pancake
یحیی رحیمی

Intel در مقابل AMD: کدام پردازنده برای پخت پنکیک بهتر عمل می کند؟

یحیی رحیمی 12 مهر 1398 1 دیدگاه
638 بازدید

چه کسی بهترین پردازنده های گیمینگ را تولید می کند؟ به طور کلی می توان گفت که پردازنده های اینتل عملکرد بهتری از خود نشان می دهند اما با عرضه پردازنده های جدید AMD به نام Ryzen 9 3900X این رقابت به نزدیک ترین حد خود رسیده است. اما کدام یک از آن‌ها می توانند پنکیک بهتری تولید کنند؟

هر دو کمپانی های AMD و Intel دسکتاپ های فوق العاده قدرتمند برای علاقه مندان تولید می کنند و البته این دستگاه ها به دلیل قیمت فوق العاده بالایشان برای بازی پیشنهاد نمی شوند. اخیرا یک سری از خبرنگاران خبره دست به تولید پنکیک روی این پردازنده ها زده است و اگر دوست دارید بفهید کدام یک به درد این کار می خورد با ما همراه باشید.

ابتدا باید بگوییم که پخت پنکیک به وسیله PC یک اشتباه بزرگ است و چیزی که از کار در می آید فوق العاده به درد نخور. این افراد دمای پردازنده Intel Core i9-9980XE را تا 105 درجه سانتی گراد بالا برده اند و این باعث شد که یک پنکیک نه چندان جالب در 18 دقیقه پخته شود. البته نیاز به 10 دقیقه دیگر برای پخت کامل بود اما مشخص است که این میزان دما چه بلایی روی پردازنده خواهد بود. البته یک فن فوق العاده نیز روی دستگاه نصب شده است و همین باعث شد که تنها یک بار شاهد کرش کردن پردازنده باشیم.

intel pancake

در مقابل AMD 2990WX نیز عملکرد خوبی نداشت. این پردازنده با دمای پایین تری کار می کند و همچنین مادربرد نیز اجازه بالارفتن زیاد ما را نمی دهد. همچنین خود پردازنده نیز کرش کرد و دیگر اجازه پردازش را نمی داد و به طور کلی در 18 دقیقه ای که پردازنده کار می کرد، عملکرد افتضاحی را شاهد بودیم و پنکیک نیز افتضاح از کار در آمد! پس اینجا می شود گفت که برنده مسابقه پنکیک پزی، کمپانی اینتل است.

پنکیک درست کردن با استفاده از CPU به هیچ کس پیشنهاد می شود و هیچ گاه خودتان این کار را انجام ندهید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    قاسم

    مهمان

    داش چی زدی ?!

    پاسخ دهید