Netgear's Nighthawk AX8
یحیی رحیمی

نسل بعدی فناوری وای فای به نام Wi-Fi 6 سرعتی فوق العاده را به همراه دارد

یحیی رحیمی 26 شهریور 1398 بدون دیدگاه
444 بازدید

Wi-Fi Alliance رسما شروع به طی مراحل قانونی نسل جدید وای فای به نام Wi-Fi 6 کرده است. این به معنی آن است که به زودی روترها و دستگاه های مخصوص این نوع اتصال را نیز شاهد خواهیم بود. نسل جدید سرعت بالاتری را به ارمغان آورده است و برای گیمرها گزینه ای فوق العاده حساب می شود.

مدیر عامل کمپانی گفته است که Wi-Fi 6 نسل جدیدی است که بر اساس هسته قدیمی خود توسعه یافته است اما عملکرد فوق العاده بهتری در تمام محیط ها را ارایه می دهد. همچنین ظرفیت پذیرش نیز بالاتر رفته است و فرصت توسعه برنامه های گسترده تر بیشتر شده است. با توجه به گفته ها، Wi-Fi 6 سرعت اتصال بالاتری دارد و همچنین در محیط های بسته نیز آنتن دهی بهتری ارایه می کند و البته پشتیبانی بهتری از اینترنت اشیاء دارد.

پارسال نیز این کمپانی یک سری لیبل های مخصوص برای استانداردهای جدید Wi-Fi خود ثبت کرده بود. از جمله آن‌ها می توان به 802.11ax اشاره کرد که همان Wi-Fi 6 است و همچنین 802.11ac نیز Wi-Fi 5 است. اطلاعات بیشتری از این در دست نیست و نسل 802.11g و 802.11a و 802.11b نیز قدیمی شده اند و دیگر باید کم کم این استاندردها را از دور خارج کرد.

گیمرها باید به Wi-Fi 6 توجه بیشتری داشته باشند زیرا که این نسل پهنای باند بیشتری ارایه می کند و همچنین دستگاه های بیشتری هم زمان می توانند به روتر متصل باشند و قرار نیست که سرعت زیاد افت کند. فعلا دستگاه های زیادی با این استاندارد وجود ندارند و یکی از آن‌ها روتر Netgear Nighthawk AX8 است که تصویر آن را در بالا مشاهده می کند. همچنین مشخصات سخت افزاری سامسونگ گلکسی S10 و آیفون 11 نیز کاملا با استانداردهای Wi-Fi 6 مطابقت دارند.

گفتنی است که روترهای جدید نیز از فناوری Wi-Fi 5 یا نسل های پیشین نیز پشتیبانی خواهند کرد و نگران ین موضوع نباشید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.