viper ssd
یحیی رحیمی

نسل جدید حافظه های SSD Viper با سرعت خوانش 5 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

یحیی رحیمی 21 شهریور 1398 بدون دیدگاه
495 بازدید

کمپانی Patriot نیز به نظر در حال اضافه شدن به لیست بلندبالای تولید کنندگان حافظه های SSD قدرتمند است. این کمپانی اخیرا مدل جدید حافظه های خود به نام Viper VP4100 را معرفی کرده است که سرعت خوانش 5 گیگابیت بر ثانیه و همچنین سرعت نوشتن 4.4 گیگابیت بر ثانیه را دارد.

این اعداد فوق العاده هستند و باید دید که آیا شما واقعا نیاز به چنین سرعتی دارید یا خیر. معمولا در خرید SSD ها مدل های PCIe 4.0 پیشنهاد می شود زیرا که برای بازی کردن مناسب تر هستند و همچنین گزینه های ارزان تری دارند و حتی برای این کار یک درایو SATA نیز کارتان را راه خواهند انداخت.

برای اینکه بتوانید از آخرین توان کارت حافظه های PCIe 4.0 SSD استفاده کنید، نیاز به یک پلتفرم سازگار با آن دارید. برای همین لازم است که آن را با مادربرد X570 و همچین پردازنده سری Ryzen 3000 کمپانی AMD ست کنید و اینتل هنوز از فناوری PCIe 4.0 پشتیبانی نمی کند بنابراین در خرید آن‌ها کمی دقت به خرج دهید.

همچنین خنک کننده نیز اهمیت زیادی دارید و برای رسیدن به سرعت نهایی این قطعه، لازم است که یک خنک کننده قدرتمند داشته باشید. در SSD های NVMe قدیمی، عملکرد دستگاه برای عدم صدمه دیدن توسط دمای بالا، پایین آورده می شود و SSD جدید VP4100 M.2 نیز با یک سری سنسورهای حرارتی به بازار عرضه شده است که اجازه بالارفتن زیاد دما را نمی دهد و علاوه بر آن عملکرد خوبی از قطعه نیز می گیرد.

کمپانی Patriot مدل VP4100 را در ظرفیت های یک و دو ترابایتی ارایه می دهند که قیمت مدل 2 ترابایتی دستگاه، 600 دلار و یک ترابایتی نیز 400 دلار است که به نظر می رسد قیمت رقیبان این قطعه پایین تر باشد. هرچند Newegg قیمت نسخه 2 ترابایتی را 430 دلار و یک ترابایتی را 230 دلار اعلام کرده است که این قیمت منطقی تر به نظر می رسد. می توانید نگاهی به قیمت SSD های دیگر با فناوری PCIe 4.0 نیز بیندازید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.