amd radeon
یحیی رحیمی

برای اولین بار از سال 2013؛ پیشی گرفتن فروش کارت گرفیک های AMD از Nvidia

یحیی رحیمی 10 شهریور 1398 بدون دیدگاه
592 بازدید

ممکن است فکر کنید که AMD کنترل کامل بازار کارت گرافیک ها را در دست ندارد و اینکه بخش عمده ای از بازار دست کمپانی رقیب به نام Nvidia است. به نظر می رسد که این رقابت حالا به نقطه جالبی رسیده است و عرضه به بازار کمپانی AMD برای اولین بار از سال 2013 تا به حال پیشی گرفته است.

این خبر در گزارشی تازه از موسسه Jon Peddie Research منتشر شده است. این موسسه در زمینه پژوهش بازار و مشاوره به کمپانی های مختلف فعالیت دارد و معمولا و آمار و ارقام فروش کمپانی ها را تحت نظر دارد. بر اساس آخرین گزارش این کمپانی، AMD موفق به کسب سهم 17.2 درصد از بازار کارت گرافیک در سه ماهه قبلی سال 2019 شده است که نسبت به سه ماه قبل آن، شاهد 9.2 درصد پیشرفت در این زمینه هستیم.

AMD—17.2 percent (up 1.5 percent sequentially, up 2.4 percent YoY)

Nvidia—16 percent (down 0.1 percent sequentially, down 1 percent YoY)

Intel—66.9 percent (down 1.4 percent sequentially, down 1.4 percent YoY)

با این حال Nvidia نیز با 0.1 درصد افت، به سهم 16 درصدی رسیده است که تغییر زیادی نداشته است. اما 66.9 درصد بازار دست کمپانی اینتل است و این کمپانی نیز نسبت به سه ماهه پیش حدود 1.4 درصد افت داشته است. در نظر داشته باشید که این ارقام تماما مربوط به فروش تمامی کارت گرافیک های کامپیوتری است. همان طور که می دانید، بسیاری از کارت گرافیک های اینتل تنها حالت پایه دارند و به عنوان کارت گرافیک فرعی استفاده می شوند. البته اینتل تعداد بیشتری CPU نیز نسبت به AMD می فروشد و از این جهت، سلطه عجیبی روی بازار سخت افزار دارد.

اما در مورد کارت گرافیک PC نیز آمار به این شکل است که AMD حدود 32.1 درصد از بازار را در اختیار دارد و Nvidia نیز 67.9 درصد بقیه را. در سه ماه اخیر نیز AMD رشد فوق العاده داشته است و این طور که است که بازار Nvidia را بهم زده است و توانسته سهم آن را کمتر کند. البته دلیل این افت فروش نیز عرضه کارت گرافیک های AMD Navi است که در ماه ژوئیه عرضه شد و باعث شد که به یک باره میزان فروش کمپانی رشد کند.

خوشبینانه است که بگوییم امسال شاهد یک جنگ قیمت گذاری در مورد کارت گرافیک ها باشیم اما خب همه چیز ممکن است.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.