AMD third ge cpu
یحیی رحیمی

تاریخ عرضه پردازنده 16 هسته ای Ryzen 9 3950 X کمپانی AMD اعلام شد

یحیی رحیمی 31 شهریور 1398 بدون دیدگاه
423 بازدید

مدتی است که یک سری شایعات در مورد نسل جدید پردازنده های کمپانی AMD شنیده می شود و بالاخره خود کمپانی دست به معرفی نسل سوم پردازنده های Threadripper زد. قرار است که این پردازنده در ماه نوامبر و در کنار مدل 16 هسته ای Ryzen 9 3950X که قرار بود اوایل این ماه عرضه شود به بازارها راه پیدا خواهد کرد.

تمامی پردازنده ها قرار است در حجم بالایی تولید شوند و به همین دلیل میزان زیادی از آن‌ها را در بازار مشاهده خواهیم کرد. خود AMD گفته است که آن‌ها تقاضای زیادی برای نسل سوم پردازنده های خود دریافت کرده اند و به همین دلیل می خواهند هر دو پردازنده AMD Ryzen 9 3950X را به همراه نسل سوم Threadripper را در حجم بالایی عرضه کند. شروع فروش این قطعات نیز از ماه نوامبر میلادی خواهد بود.

AMD همچنین گفته است که در مورد مکانیسم 16 هسته ای این پردازنده ها فوق العاده هیجان زده است و صبر برای دریافت آن، ارزشش را دارد. نسل سوم Threadripper روی دسکتاپ های فوق العاده قدرتمند استفاده می شود و بیشتر به درد کاربرانی می خورد که برای دریافت هسته های پردازشی بیشتر، پول زیادی را پرداخت می کنند. هر چند که این پردازنده ها زیاد به درد گمینگ سطح بالا نمی خورند.

بعضی صحبت ها خاکی از آن است که پردازنده های این نسل تا 32 هسته نیز خواهند بود و حتی مدل 64 هسته ای آن‌ها نیز موجود خواهد بود. هر چند که بعید است بیشتر از 24 هسته را در مواقعیت شاهد باشیم. از سوی دیگر مدل 3950X نیز مخصوص گمینگ درست شده است و با توجه به صحبت های امروز، قرار است که ماه نوامبر شاهد عرضه آن باشیم. هر چند که قرار بود نسخه 12 هسته ای آن در ماه سپتامبر عرضه شود اما برنامه ها به هم خورده است.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.