nvidia geforce gtx 1660
یحیی رحیمی

مدیر عامل Nvidia: خرید یک کارت گرافیک بدون قابلیت Ray-Tracing دیوانگی است!

یحیی رحیمی 30 مرداد 1398 بدون دیدگاه
1,410 بازدید

کمپانی Nvidia سرمایه گذاری زیادی روی قابلیت Ray-Tracing یا پردازش پرتو کرده است و تا به حال سخت افزارهای مختلفی برای پشتیبانی از این فناوری را نیز به بازار روانه کرده است. از جمله کارت گرافیک های سری GeForce RTX که فوق العاده قدرتمند هستند. اما آیا منطقی است که کارت گرافیکی بدون این فناوری را خریداری کرد؟ بر اساس گفته های مدیرعامل کمپانی Nvidia، این کار دیوانگی است.

Huang اخیرا در جلسه مالی کمپانی Nvidia در مورد چندین موضوع مختلف صحبت کرده است و در این میان گفته است که اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک بدون فناوری Ray-Tracing هستید که دو سال، سه سال یا چهار سال نیز عمر داشته باشد، هنوز دیوانگی است. چیزی که این صحبت را جالبتر می کند این است که کمپانی جدیدترین کارت گرافیک با معماری Turing مانند GTX 1660 Ti و 1650 را بدون فناوری پردازش پرتو به بازار روانه کرده است.

raytracing

البته سری GTX برای پشتیبانی از این فناوری کمی مشکل زا هستند و به این معنی نیست که به دلیل عدم پشتیبانی از فناوری جدید، فروش آن‌ها به طور کامل لغو شود و با توجه به آمار منتشر شده فروش این کارت گرافیک ها سود خوبی عاید Nvidia نیز کرده است.Huang در مورد فروش کارت گرافیک های سری RTX گفت:

سه ماهه قبلی شاهد یک روند انتقالی بودیم و فروش فوق العاده ای داشتیم به این دلیل که تمام اکوسیستم و موتوروهای بازی روی این سخت افزار جدید تمرکز کردند و توانستیم تعداد زیادی را به فروش برسانیم. اگر یک جستجوی سرانگشتی در سراسر جهان داشته باشید، خواهید دید که این قطعات همه جای دنیا به فروش رفته اند و همین باعث شده است که قیمت در بعضی مناطق به دلیل تقاضا بالا رود.

فناوری Ray-Tracing تازه راه خود را باز کرده است و قطعا در سال های آینده شاهد پیشتازی این فناوری در تمامی بازی ها خواهیم بود و رفته رفته باید سخت افزار قدیمی خود را تغییر داد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.