playstation-5
یحیی رحیمی

شایعه: کنسول PS5 دارای کارت گرافیک 2 گیگاهرتزی Navi خواهد بود

یحیی رحیمی 28 مرداد 1398 بدون دیدگاه
1,205 بازدید

سونی چند ماه پیش مشخصات سخت افزاری اولیه کنسول PS5 را اعلام کرد و آن موقع فهمیدیم که این کنسول از حافظه SSD استفاده خواهد کرد که آن موقع برای چند هفته موضوع بحث همه طرفداران بازی های ویدیویی بود. به نظر می رسد که سونی برای کارت گرافیک نیز از AMD Radeon Navi با 8 هفته 7 نانومتری با ریزمعماری Zen 2 استفاده خواهد کرد.

خود AMD نیز اطلاعاتی در این مورد منتشر کرده است و گفته است که کارت گرافیک ها از طراحی RDNA پشتیبانی خواهد کرد. اما جدیدا اطلاعات جدیدی از سخت افزار کنسول PS5 مشخص شده است که فعلا باید آن را در حد یک شایعه دانست. یکی از اعضای داخلی صنعت بازی توانسته به اطلاعاتی در مورد نسل بعدی کنسول سونی دست یابد.

او گفته است کارت گرافیک PS5 روی فرکانس 2 گیگاهرتز کلاک شده است که برابر با 9.2 TFLOPS در معماری RDNA است. این به معنی آن است که کارت گرافیک این کنسول دقیقا 2 برابر قدرتمند از Xbox One X خواهد بود و تقریبا به اندازه RTX 2080 نیز قدرتمند است. تقریبا یک غول را شاهد هستیم و باید دید که این چه تاثیری روی قیمت خواهد داشت.

البته هیچ منبعی چنین چیزی را تایید نکرده است و بعید است که سونی نیز چنین کنسول قدرتمندی را بتواند با قیمت معقول به بازار روانه کند اما سونی به شدت می خواهد از نظر سخت افزار نیز برتری خود را اثبات کند و به همین دلیل است که از تمامی نوآوری های جدید استقبال می کند. قرار است که PS5 در ماه فوریه 2020 به طور کامل معرفی شود و فعلا تا آن موقع اطلاعات زیادی را نمی توانیم دریافت کنیم.

یکی از مشکلات کنسول PS4 صحفات بارگذاری بود که با استفاده از حافظه SSD دیگر شاهد چنین چیزی نخواهیم بود. به نظر شما سونی از چنین سخت افزاری استفاده خواهد کرد یا خیر؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.