busted rockstar
یحیی رحیمی

Rockstar به فرار مالیاتی 42 میلیون دلاری متهم شد؛ مالیات پرداختی صفر دلار!

یحیی رحیمی 8 مرداد 1398 بدون دیدگاه
827 بازدید

کمپانی Rockstar که توسعه دهنده بازی Grand Theft Auto V است به فرار مالیاتی 42 میلیون دلاری متهم شده است. گفته شده است که این کمپانی بین سالها 2015 تا 2017 هیچ گونه مالیاتی برای بازی GTA V نپرداخته است. این موضوع توسط Tax Watch بریتانیا فهمیده شده است و ممکن است Rockstar به دادگاه کشیده شود.

Tax Watch اسم گروهی است که به دنبال فرار مالیاتی توسط مردم می گردند و به نوعی کاراشان تماما مالیات است. آن‌ها گفته اند که سود استودیو از GTA V حدود 5 میلیارد دلار بوده است و میزان مالیات پرداختی توسط آن‌ها اما صفر دلار بوده است. استودیوی Rockstar North در 10 سال گذشته هیچ گونه مالیاتی پرداخت نکرده است.

صندوقی به نام Video Game Tax Relief توسط اتحادیه فیلم بریتانیا ساخته شده است که هدف آن کمک به بازی هایی است که در زمینه فروش مشکل دارند و پرداخت مالیات نیز آن‌ها را ورشکست خواهد کرد. با توجه به اینکه GTA V پرسودترین محصول سرگرمی در تاریخ است، اقدام Rockstar در استفاده از این صندوق را اهانت به مالیات دهندگان بریتانیایی است. مدیر گروه Tax Watch گفته است که:

این واقعا دور از باور است که از مالیات دهندگان بریتانیایی برای پرداخت 10 ها میلیون پوند مالیات سری Grand Theft Auto استفاده شده است. اولین بار که توسعه دهنده این بازی فرم مالیاتی خود را پر کرده است، بازی GTA V میلیاردها دلار سود برای آن‌ها تولید کرده بود.

بنا بر گفته این گروه، تنها سود بسیار اندکی از فروش بازی برای پرداخت مالیات کنار گذاشته شده است. این موضوع حالا توسط کمیته بررسی به سود و فروش بریتانیا کشیده شده است و از آن‌ها درخواست شده است که به صورت فوری به این پرونده رسیدگی شود. هدف این شکایت نیز پرداخت کمک مالی صدوق Video Game Tax Relief به بازی هایی است که واقعا دچار مشکل هستند نه بازی که تا به حال میلیاردها دلار جیب مردم را خالی کرده است.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.