doom
یحیی رحیمی

نسخه بازسازی شده Doom 64 در بخش رده بندی سنی PEGI مشاهده شد

یحیی رحیمی 6 مرداد 1398 بدون دیدگاه
581 بازدید

با نبود PC و وجود کنسول های قدیمی و کلاسیک، این Doom 64 بود که کودکی ما را پر کره بود. این بازی یک اختصاصی کنسول Nintendo 64 بود و نسخه پورت شده هیچ کدام از نسخه های دیگر بازی نبود. همچنین این 64 امین نسخه Doom نیز نبود و تنها ادامه Doom 2 بود که توسط استودیو Midway توسعه یافته بود.

Doom 64 فوق العاده جذاب بود و همچنین موسیقی پشت زمینه آن نیز فوق العاده بود. بسیاری از زمان بازی به کشتن شیاطین می گذشت و البته که حس ترس واقعی در بازی وجود داشت. این بهتری نسخه Doom بود که می شد روی کنسول نینتندو خود بازی کرد و برای کسی که این بازی را تجربه نکرده بود، حس جدید و تازه ای داشت.

Doom 64 یکی از بازی هایی بود که به خوبی از فناوری موجود در Nintendo 64 استفاده می کرد. تکنیک های استفاده از سخت افزار کنسول فوق العاده بود و همچینن موتور بازی نیز فوق العاده بهینه و جالب بود. این بازی با رزولوشن 320×240 نمایش داده می شود و همچنین 30 فریم در ثانیه را نیز به نمایشگرهای قدیمی ما آورده بود.

Doom 64

اما چرا این همه در مورد Doom 64 پیر و قدیمی حرف زدیم؟ دلیلش این است که نسخه بازسازی شده این بازی در رده بندی سنی PEGI برای عرضه روی PC و PS4 قرار گرفته است و احتمالا به زودی عرضه خواهد شد. گفته شده است که این رده بندی حالا حذف شده است اما به هر حال می دانیم که چنین بازی وجود دارد و قرار است که برای PC و PS4 عرضه شود.

دیروز نیز شاهد خبری بودیم که نسخه های اول تا سوم بازی Doom به زودی در دسترس کنسول های نسل هشتم قرار خواهدگرفت. قدیمی ها و آن‌هایی که ساعتها پای کنسول نینتندو می نشستند، قطعا این بازی را به یاد دارند و عرضه دوباره آن خاطره بازی خوبی خواهد بود.

منبع: EuroGamer

Youtube Par30Game
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.