Tim-Sweeney
یحیی رحیمی

مدیرعامل Epic تنها راه رقابت با استیم را بازی های انحصاری می بیند

یحیی رحیمی 6 تیر 1398 بدون دیدگاه
531 بازدید

عرضه بازی های ویدیویی زمان عجیبی را به خود می بیند و به خصوص تغییرات زیادی در زمینه PC انجام گرفته است. بارها در خبرها از به انحصار درآوردن بازی های مختلف توسط Epic Games Store دیده اید و این فروشگاه در حال به انحصار درآوردن تک تک بازی های جدید است و حالتی تک قطبی را در زمینه فروش بازی های PC ایجاد کرده است.

مدیرعامل Epic به نام Tim Sweeney اخیرا در این مورد مصاحبه ای داشته است و به نظر می رسد که از استراتژی خرید حق انتشار بازی های ویدیویی در فروشگاه خود نیز شرمی ندارد. به نظر نمی رسد که این عمل به این زودی ها متوقف شود و دلیل آن نیز این است که Sweeney فکر می کند راه دیگری برای مقابله با استیم وجود نداشته باشد.

استیم سالهاست که یک مرکز بزرگ فروش بازی های ویدیویی و همچنین مخفلی برای بازیکنان است و Valve مدت هاست که آن را برای مقابل با جریان پرقدرت کنسول ها برافراشته نگه داشته است. استیم ویژگی های جالبی دارد و تقریبا با فرایند رشد PC گیمینگ پیش رفته است. مدیرعامل Epic به همین منظور نیاز به یک جنگ بزرگ در مقابله با استیم را می بیند و دلیل اصلی امضای قراردهای انصحاری با ناشران بازی های ویدیویی را نیز همین موضوع قلمداد می کند.

او در یک سری توییت های پشت سر هم گفته است که هیچ کدام از فروشگاه های مستقل در حد 5 درصد استیم نیز فروش ندارند و همچنین اینکه Epic بتواند تخفیف خوبی روی بازی ها بدهد نیز واقعا کار سختی است و روابط بسیار تاثیرگذار است. همین باعث شده که است استراتژی به انحصار درآوردن بازی ها شکل گیرد. او باور دارد که 30 درصد سود از یک بازی برای فروشگاه بسیار زیاد است و روند Epic بهتر از استیم است.

به هر حال در جواب او نیز کاربران زیادی توییت کرده اند و انتقادات زیادی را نیز بیان کرده اند. به نظر می رسد که این استراتژی آن چنان که باید نیز محبوب نیست. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.