epic-games-store-steam
یحیی رحیمی

مدیرعامل Epic Games حاشیه سود 30 درصدی استیم را ظالمانه می داند

یحیی رحیمی 5 اردیبهشت 1398 بدون دیدگاه
537 بازدید

فروشگاه Epic Games Store از اولین لحظه حیات خود به دشمن شماره 1 فروشگاه استیم تبدیل شد و بلافاصله شروع به امضای قراردادهای اختصاصی با کمپانی ناشر بازی های ویدیویی کرد. بازی هایی مانند Borderlands 3 و Control به طور کامل در اختیار این فروشگاه قرار دارند و تقریبا هر بازی جدیدی که بگویید، در انحصار این فروشگاه قرار دارد.

بعضی از منتقدان باور دارند که وجود رقیبی برای استیم به نفع صنعت بازی های ویدیویی است و یک رقابت سالم به بهبود اوضاع می انجامد. این در حالی است که بعضی از این کار اصلا خوششان نمی آید و به نوعی آن را به انحصاری های کنسول تشبیه می کنند و می گویند که PC باید آزاد باشد و هر کسی از هر جایی که بخواهد بازی خود را دریافت کند.

مدیرعامل Epic Games اخیرا در توییتر خود به این صحبت ها واکنش نشان داده است. از او پرسیده شده بود که این کمپانی در چه حالتی دست از اختصاصی کردن بازی های جدید برمی دارد و او نیز جواب جالبی به این سوال داده است. Tim Sweeney گفته است که تنها زمانی این کار را می کند که Valve از سود 30 درصدی خود از فروش بازی ها بکاهد. این در حالی است که Epic Games Store تنها 12 درصد سود از فروش بازی های ویدیویی بر می دارد و این دو رقم فاصله زیادی دارند.

بر اساس صحبت های او، مشکل شماره یک استیم، حاشیه سود 30 درصدی است و او باور دارد که این کار به توسعه دهندگان و ناشران صدمه می زند و Epic نیز مشتاق به حل مشکل است. یکی از این راه ها اما امضای قراردادهای انحصاری با ناشران برجسته است. این 30 درصد تنها در مورد استیم رعایت نمی شود و کمپانی هایی مانند مایکروسافت و نینتندو و اپل نیز همین سود را از فروش نرم افزار و بازی هایشان برمی دارند.

عجیب خواهد بود اگر استیم به تغییر این رقم بپردازد. رقابت با Valve چندان ساده نیست و این کمپانی مدت هاست که در زمینه فروش بازی های ویدیویی کار می کند و باید دید که اختلافات بین دو کمپانی به کجا می رسد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.