Google-Stadia
یحیی رحیمی

احتمالاً Stadia با قیمت ماهانه 15 دلار شروع به کار کند

یحیی رحیمی 5 فروردین 1398 بدون دیدگاه
466 بازدید

گوگل اخیراً از پلتفرم استریم بازی خود به نام Stadia پرده برداشته است و از آن زمان تابه‌حال تمام بحث‌ها و سر تیترهای خبری را به خود اشغال کرده است و چه چیزی هیجان‌انگیزتر از یک پلتفرم استریم مبتنی بر فضای ابری که بتوان از طریق هر دستگاهی مانند تبلت ها، مرورگرها و تلویزیون‌ها و تقریباً هر دستگاه دیجیتالی پیرامون آن به انجام بازی‌های دسته اول پرداخت.

به نظر می‌رسد که گوگل برای عملی کردن این کار از همیشه جدی‌تر باشد و می‌خواهد هر طور که باشد این رؤیا را عملی کند و آینده صنعت بازی‌های ویدیویی را خودش دست بگیرد. مهم‌ترین جزئیاتی که در مورد Stadia جامانده است، همین قیمت آن است و گوگل گفته است که تا زمان معرفی بازی‌های خودش در تابستان، چیزی در این مورد نخواهیم شنید.

درواقع خود گوگل هنوز صحبتی در این مورد نکرده است و همین باعث شده است که تحلیل گران زیادی دست به گمانه‌زنی بزنند. یکی از این تحلیل گران اما Lewis Ward است و اخیراً مصاحبه‌ای با او درزمینهٔ Stadia انجام‌گرفته است. او قیمت سرویس جدید را با سرویس‌های سونی مقایسه کرده است و در این مورد گفته است:

PlayStation Now در حال حاضر باقیمت 20 دلار ماهانه در دسترس است و البته با تخفیف 10 دلاری نیز به فروش می‌رسد. باید حدس و گمان‌های زیادی را در مورد میزان جذب مشتری، هزینه‌های ساخت و نگه‌داری و البته هزینه‌های مربوط به استدیوها و اینکه گوگل چه میزان پول را به ازای هر دقیقه بازی کردن به‌حساب استدیو واریز می‌کند زد و من باور دارم که اگر Stadia در ابتدا بتواند بالای 500 بازی مختلف و خوب را ارائه دهد و همچنین برنامه‌ای جامع برای اضافه کردن 50 بازی به‌صورت ماهانه داشته باشد، آنگاه پرداخت 15 دلار ماهانه منطقی خواهد بود.

آمار و ارقام گفته‌شده از جانب این تحلیل‌گر کمی خوش‌بینانه است و باید دید واقعاً گوگل می‌تواند تا زمان عرضه رسمی این سرویس، چنین بازی‌هایی را اضافه کند یا خیر. او رقیب‌های جدی مانند PlayStation Now و Xbox Games Pass را نیز به همراه دارد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.