Nvidia-GeForce-GTX
یحیی رحیمی

Nvidia قابلیت Ray Tracing را ماه آوریل به کارت گرافیک‌های سری 10 اضافه خواهد کرد

یحیی رحیمی 29 اسفند 1397 بدون دیدگاه
757 بازدید

کمپانی Nvidia به تازگی اعلام کرده است که کارت گرافیک های نوع Pascal که اولین آن‌ها GTX 1060 است و تا Titan XP ادامه می یابند را به فناوری Ray Tracing یا پیگیری پرتو مجهز خواهد کرد. قرار است که این قابلیت با آپدیت بعدی درایور Nvidia در دسترس کاربران قرار گیرد.

این به معنی آن است که نیازی به خرید کارت گرافیک های جدید RTX ندارید و البته اضافه شدن این قابلیت نیز هیچ گاه کارت گرافیک های سریGTX را به RTX نخواهد رساند و حتی خود کمپانی Nvidia نیز گفته است که کارت گرافیک های سری RTX حدود 2 تا 3 برابر سریع تر از دیگر کارت گرافیک هاست و این به لطف پردازنده های جدید RT است.

سری GTX به جای استفاده از هسته های جدید RT اما قابلیت انعکاس پرتو یا Ray Tracing را به کمک محاسباتی مانند BVH (محدودسازی سلسله مراتب حجمی) و همچنین تقاطع پرتو/ مثلث روی هسته های سایه به ارمغان آورده است. این نوع محاسبات البته وظایف دیگری در رندر کردن را نیز برعهده دارد.
metro_exodus_frame_data_comparison_1

برای نمونه اگر Metro Exodus را در نظر بگیرید، Nvidia نشان داده است که کارت گرافیک های سری Pascal چقدر کندتر از سری Turing و RTX هایی که هسته های RT آن خاموش شده اند، قابلیت Ray Tracing را اجرا و پردازش می کنند و باید بگوییم که اختلاف زیادی میان سرعت پردازش این کارت گرافیک ها وجود دارد. در زیر می توانید تصویر منتشر شده توسط Nvidia را مشاهده کنیدو البته در نظر داشته باشید DLSS نیز در ردیف سوم در نظر گرفته شده است.

چندین بازی دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته اند و همان طور که می توانید ببینید، حتی کارت گرافیک قدرتمند 1080 Ti نیز از RTX 2080 در زمینه Ray Tracing کندتر عمل می کند. البته باید بگوییم فعال کردن DLSS تاثیر فوق العاده زیادی در بررسی انجام گرفته گذاشته است و این موضوع را حتما در نظر بگیرید. در آخر باید یادآوری کنیم که تمام مدل های Pascal از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی نمی کنند و تنها مدل های GTX 1060 6GB به بالا.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.