Sekiro Shadows Die Twice
یحیی رحیمی

هر آنچه باید در مورد Sekiro: Shadows Die Twice بدانید

یحیی رحیمی 6 اسفند 1397 بدون دیدگاه
1,012 بازدید

چیزی تا انتشار رسمی بازی Sekiro: Shadow Die Twice نمانده است و استدیو FromSoftware تبلیغات زیادی در مورد این بازی کرده است. Sekiro یک بازی داستانی در سبک اکشن ماجراجویی است و قرار است که Activision آن را برای PC و کنسول های نسل هشتم روانه بازار کند. ما هر آنچه که باید در مورد این بازی بدانید را گرد هم آورده ایم و در ادامه همراه ما باشید.

توسعه

Sekiro: Shadows Die Twice اولین بار در مراسم Games Awards سال 2017 معرفی شد و شاهد یک تریلر کوتاه از بازی بودیم. در ابتدا اسم بازی مشخص نبود و در تیزر تنها عبارت سایه ها دوبار می میرند دیده می شد. قرار نبود که این بخشی از اسم بازی باشد اما به دلیل درخواست Activision این بخش نیز به اسم بازی افزوده شد. البته که بازی به طور کامل در مراسم E3 2018 معرفی شد.

From Software برای انتشار Sekiro: Shadows Die Twice با Activision همکاری کرد و البته آزادی کامل نیز در زمینه پروژه دریافت کرد. Activsion تنها مسئول راهنمایی در مورد آموزش و دسترسی های کاربری بازی بود و همین نیز به درخواست استدیو بازی و برای بهبود آن نسبت به بازی های قدیمی این کمپانی انجام گرفت.

باید گفت که توسعه Sekiro در سال 2015 شروع شد و قرار بود که بازی یکی از نسخه های Tenchu باشد اما بعد از پیشرفت در توسعه بازی، به این نتیجه رسیدند که Sekiro: Sahdows Die Twice یک بازی کاملا مستقل باشد.

داستان

Sekiro: Shadows Die Twice ما را به شهر Sengoku در ژاپن می برد اما شاهد یک داستان تاریخی هستیم و البته هیچ گونه وقایع تاریخی واقعی را در بازی مشاهده نمی کنیم. بازیکن کنترل یک شینوبی را برعده می گیرند و او در حمله ای که توسط گروه Ashina انجام گرفته است، تنها زنده قبلیه خود بوده است. گروه شینوبی به هم ریخته است و همچنین استاد نیز دزدیده شده است. بعد از حمله مشاهده می کند که سلاحش با سلاح دیگری جایگزین شده است و روی آن عبارت Sekiro نوشته شده است که به معنی گرگ یک دست است. داستان بازی تمام در مورد انتقام او از قبلیه سامورایی هاست و معلوم نیست که بتواند استادش را آزاد کند یا خیر

گیم پلی

بازی در سبک اکشن ماجراجویی است و با عنوان قبلی استدیو و سری بازی Souls تفاوت دارد. المان های چندنفره در بازی مشاهده نمی شود و استدیو تصمیم به تمرکز روی داستان گرفته است و همچنین المان های نقش آفرینی نیز در این بازی دیده نمی شود. تمام تمرکز روی بخش مبارزه است و مانند Souls، جاخالی دادن بسیار مهم است و همچنین Sekiro نیز بسیار سریع است و البته سیستم مبارزه نیز روی شمشیربازی و پیدا کردن فضای خالی برای حمله استوار است.

بازیکنان با پیشروی در بازی امتیازاتی دریافت خواهند کرد که با استفاده از آن می توان توانایی های مختلف را آپدیت کرد و البته برای این کار باید به مکان مخصوصی قدم بگذارید. درخت توانایی دارای سه بخش است و یکی از آن‌ها روی مبارزه با شمشیر تکیه دارد و یکی روی پنهان کاری و دیگری روی آپدیت کردن بازوی افسانه ای شخصیت اصلی. بازیکنان همچنین قادر به جمع آوری آیتم هایی خواهند بود که برای افزایش جان بازیکن اهمیت دارد.

تمرکز زیادی روی بخش پنهان کاری شکل گرفته است و می توانید زیر درختان بلند قد پنهان شوید و به یک باره روی دشمن خراب شوید. بازیکنان همچنین می توانند توسط یک قلاب به نقاط بالادست خود را متصل کنند و خود را بالا بکشند. مبارزات بزرگ و البته غول های مرحله آخر بازی نیز دارای میزان خون باقی مانده نخواهند بود و کشتن آن‌ها به نحوه ضربه زدن و فاکتورهای دیگری دارد. توسعه دهنده بازی قول داده است که Sekiro: Shadows Die Twice مانند سری Souls چالش برانگیز باشد و البته راهنمایی های آن دوستانه تر و کاربر محور باشد.

قرار است که بازی دارای پایان های متفاوت باشد و در نتیجه مواظب تصمیماتی که می گیرید باشید و البته بازی دارای بخش ساخت شخصیت نیز نیست و همه چیز حول داستان می گردد. باید بگوییم که Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ 22 مارس میلادی منتشر خواهد شد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.