یحیی رحیمی

رئیس PlayStation دلیل عدم حضور این کمپانی در E3 2019 را شرح داد

یحیی رحیمی 24 بهمن 1397 بدون دیدگاه
692 بازدید

همان‌طور که می‌دانید سونی تصمیم گرفته است که در بزرگ‌ترین کنفرانس بازی‌های ویدیویی حضور نداشته باشد و همین واکنش‌های زیادی را موجب شده است. سونی در آن زمان بیانیه‌ای منتشر کرد و از دلایلی مانند ایده‌های جدید و نبود خلاقیت در E3 رونمایی کرد. رئیس استدیوهای سونی به نام Shawn Layden به‌تازگی توضیحات جدیدی در این مورد منتشر کرده است و به نظر او E3 دیگر قابل‌استفاده نیست.

Layden در گفتگویی با CNet گفته است که طبیعت E3 حول استانداردهایی شکل یافته است که دیگر کاربردی برای ژورنالیست‌ها و فروشندگان ندارند. به گفته او این مراسم تنها برنامه‌ای برای خرده‌فروشان است که انبار خود را پر کنند و البته روزنامه‌نگاران که مجله‌های خود را تزئین کنند. به نظر او در دنیای مدرن امروز هر دو این کارها تغییریافته‌اند و به شکل قدیمی آن انجام نمی‌گیرد. او در این زمینه گفت:

ما حالا یک رویداد در ماه فوریه به نام Destination PlayStation داریم که تمام خرده‌فروشان و همکاران سوم شخص خود را برای شنیدن داستان سال خود دعوت می‌کنیم. آن‌ها تصمیم‌گیری در مورد خرید بازی‌ها را در فوریه می‌کنند. دیگر ماه ژوئن برای تصمیم‌گیری در مورد خریدهای کریسمس دیر خواهد بود. درنتیجه فروشندگان واقعاً تغییر کرده‌اند و البته خبرنگاران نیز باوجود اینترنت همیشه در حال ارسال خبر هستند و دیگر آن اثر قدیمی وجود ندارد. دنیا تغییر کرده است اما E3 به‌طور خاصی تغییر نکرده است.

علاوه بر تمام این تصمیم‌گیری‌ها، سونی در حال ریختن برنامه‌ای برای ساخت بازی‌های کمتر و بزرگ‌تر است و درنتیجه ماه ژوئن زمان خوبی برای معرفی بازی‌ها نخواهد بود. Layden در ادامه گفته است که اگر آن‌ها به‌اجبار همه را به کنفرانس خود بکشانند، همه انتظار دارند که ما چیز بزرگی معرفی کنیم و این در حالی است که شیوه قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد. مشخص نیست که سونی چه برنامه‌ای در سر دارد و باید بگوییم که کمپانی‌هایی نظیر Activision و EA نیز در چندین سال اخیر از E3 فاصله گرفته‌اند.

مایکروسافت البته به قوت به کار خود ادامه می‌دهد و حتی ممکن است که بزرگ‌ترین کنفرانس این کمپانی در سال‌های اخیر را شاهد باشیم.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.