یحیی رحیمی

Metro Exodus برای 12 ماه در انحصار Epic Store قرار گرفت: Valve ناراضی از این تصمیم

یحیی رحیمی 9 بهمن 1397 بدون دیدگاه
579 بازدید

به‌تازگی فروشگاه Epic Games Store راه افتاده است و به‌طورجدی کار خود را پیش می‌برد و با تصمیمات اخیرش خود را رقیب جدی برای Steam و کمپانی Valve معرفی کرده است. این فروشگاه چندین بازی بزرگ را در انحصار خود قرار داده است و جالب است که Metro Exodus نیز برنامه‌ای برای انتشار روی استیم ندارد و به‌جای آن روی Epic Games Store عرضه خواهد شد.

Deep Silver در کنفرانس مطبوعاتی خود بیان کرده است که نسخه جدید Metro از فرصتی که Epic جلوی آن‌ها قرار داده است استفاده می‌کند و درنتیجه قیمت بازی نیز از 60 دلار به 50 دلار کاهش‌یافته است که به نفع بازیکنان است. از سیاست‌های جالب Epic آن است که تنها 12 درصد درآمد را برای خود برمی‌دارد و این در حالی است که استیم 30 درصد از درآمد کسب‌شده از بازی را برای خود برمی‌دارد که رقم بیشتری نسبت به فروشگاه Epic است.

اگر Metro Exodus را از فروشگاه استیم پیش‌خرید کرده‌اید نگران نباشید و این پیش‌خرید شما مورداحترام قرار می‌گیرد. نسخه‌های فیزیکی بازی نیز همراه کدهای استیم منتشر خواهد شد و البته خود استیم قادر به انتشار بازی در سال آینده خواهد بود و این بازی 12 ماه در انحصار Epic Store خواهد ماند. این بازی نه‌تنها در استیم بلکه در هیچ‌گونه فروشگاه دیجیتالی دیگری منتشر نخواهد شد.

Valve در مورد بازی‌های قبلی تصمیم به سکوت گرفته بود و اما عدم انتشار Metro Exodus روی فروشگاهش خوشایند سران این کمپانی نبوده است و به همین دلیل به تصمیم Deep Silver واکنش نشان داده‌اند. استیم در بیانیه خود گفته است:

از امروز فروش Metro Exodus به دلیل تصمیم ناشر بازی روی استیم کاهش خواهد یافت و به‌جای آن بازی روی فروشگاه دیگری عرضه خواهد شد. توسعه‌دهنده و ناشر بازی اطمینان داده‌اند که تمامی نسخه‌های فروخته‌شده روی استیم به قوت خود باقی خواهند بود و کسانی که از طریق استیم بازی را خریداری کرده‌اند قادر به دریافت آپدیت‌ها و DLC های بعدی خواهند بود. ما فکر می‌کنیم که تصمیم به حذف بازی از استیم غیرمنصفانه است و به‌خصوص بعد از یک دوره پیش‌فروش طولانی. ما از کاربران استیم عذرخواهی می‌کنیم. ما جدیداً از تصمیم گرفته‌شده باخبر شدیم و تنها به ما فرصت محدودی برای اعلام این موضوع داده شد.

حرف‌های سران استیم کاملاً منطقی است و رقابت در زمینه PC می‌تواند بهتر از انحصار باشد و همچنین اینکه Epic چنین راهی را برای اعتلای فروشگاه خود انتخاب کرده است، منصفانه نیست و به نظر باید احترام بیشتری به مخاطب گذاشته شود. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.