Xbox One Controller
یحیی رحیمی

دسته بازی های جدید Xbox دارای سیستم ویبراتور جدیدی خواهند بود

یحیی رحیمی 16 دی 1397 1 دیدگاه
993 بازدید

مایکروسافت در ماه دسامبر گذشته، 4 پتنت سخت‌افزاری جدید برای فناوری‌های مورداستفاده در کنترلرهای Xbox به ثبت رساند که اشاره به پیشرفت‌های جدیدی در دسته بازی‌های Xbox دارند. تمرکز هر چهار پتنت، به‌طور جمع و تکی، روی فناوری بازخورد فشار است و این فناوری جدید باعث تغییر بازخورد حسی خواهد شد که تقریباً یک دهه است در دسته بازی‌ها جا خوش کرده است.

بخش توضیحات هرکدام از پتنت ها اشاره به این دارند که این قابلیت محدود به استفاده از برانگیزنده خواهد بود و همیشه نمی‌توان از آن استفاده کرد اما هرکدام از پتنت در ادامه توضیحاتشان از مزیت‌های بالقوه خود صحبت کرده‌اند که بسیار جالب است.

در ابتدا پتنت ها توضیح می دهند که ایجاد مقاومت و تنش که تنها محدود به ویبره زدن در دسته‌های دیگر است، در دسته جدید بسیار طبیعی‌تر و قدرتمندتر خواهد بود. در متن پتنت گفته‌شده است: درحالی‌که یک لرزاننده می‌تواند یک بازخورد خوب از ویبره را بدهد اما نمی‌تواند به میزانی که کاربر نیاز دارد تنظیم شود و همیشه یک‌میزان یکسان ویبره وارد می‌کند.

این در حالی است که باید مؤلفه‌هایی مانند چرخش، سرعت بازگشت و مقاومت را به‌خوبی وارد کند. همچنین یک ویبراتور قادر به تغییر دینامیکی میزان ویبره لازم نیست و هیچ پارامتر محاسباتی برای سنجیدن میزان ویبره موردنیاز ندارد. با توجه به پتنت می‌شود گفت که بازخورد ما از بازی‌ها عمیق‌تر خواهد بود و با استفاده از موتور جدید، میزان ویبره موردنیاز به‌طور دینامیکی تغییر می‌کند و خود را با شرایط بازی تنظیم می‌کند.

برای مثال میزان برانگیزندگی در دسته ممکن است بر اساس محاسبات دستگاه یا برنامه‌ای که پارامترهای داخل بازی را محاسبه می‌کند تغییر پیدا کند. به این معنی که بازخورد به‌دست‌آمده توسط شرایط داخل بازی مانند طول و وزن و همچنین نوع سلاح تغییر خواهد کرد. حتی می‌شود میزان بازخورد را با توجه به علاقه خود تغییر داد و مثلاً آن را بالا پایین کرد.

برای سال‌هاست که استفاده از بازخورد فشاری در دسته‌های بازی جاافتاده است و به نظر زمان قدم پیش گذاشتن و فناوری‌های جدید است. به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال گنجاندن چنین قابلیتی در Xbox نسل بعدی باشد. هیچ تضمینی نیست چیزی که امروز دیدیم را به‌زودی ببینیم. مایکروسافت پیش‌تر نیز پتنت دیگری در مورد دسته بازی‌ها ثبت کرده بود که در مورد دکمه‌های قابل جدا کردن و حذف کردن است.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Mehrshad

    مهمان

    خوش دست ترین دسته دنیا در کنار دسته steam machine

    پاسخ دهید