بازی Dragon's Dogma 2 استیم
یحیی رحیمی

بازی Dragon’s Dogma 2 با امتیازهای منفی در استیم آغاز به کار کرد

یحیی رحیمی 3 فروردین 1403 بدون دیدگاه
207 بازدید

بازی Dragon’s Dogma 2 روز گذشته منتشر شد و توانست رکورد تازه‌ای در مورد تعداد بازی‌کنان آنلاین یک اثر جدید کپکام به ثبت برساند. هر چند صدها هزار نفر مشغول به تجربه بازی عقیده اژدها 2 شدند، اما امتیازهای خوبی برای آن ثبت نکرده‌اند. وجود مشکلاتی مانند افت فریم و فشار بیش از حد روی پردازنده به همراه ارائه ریز تراکنش و آیتم‌های قابل خرید باعث شده تا کاربران استیم از این بازی به سردی استقبال کنند.

در حال حاضر خلاصه نظرات ثبت‌شده برای بازی Dragon’s Dogma 2 در استیم، «اکثراً منفی» است. این بازی بیش از هزار نظر منفی دریافت کرده و بیشتر آنها مربوط به ریز تراکنش و آیتم‌هایی است که با خرید آنها می‌توان بازی را ساده‌تر کرد. این آیتم‌ها حالت Pay to Win به بازی داده‌اند و تعداد آنها نیز قابل توجه است. در واقع علاوه بر خرید بازی اصلی، می‌توان آیتم‌های جداگانه هم خرید که برای یک بازی داستانی و کاملاً آفلاین وجهه خوبی ندارد.

کپکام تصمیمات عجیبی در مورد طراحی بازی نقش‌آفرینی جدید گرفته است. برای نمونه فست تراول کار دشواری است، اما یک آیتم به نام Portcrystal با پول واقعی فروخته می‌شود که اجازه می‌دهد تا سریع‌تر جابه‌جا شوید. بسیاری از بازی‌کنان نیز از نبود قابلیت تغییر ظاهر شخصیت اصلی دلخور هستند. در صورتی که بخواهید قیافه شخصیت اصلی که طراحی کرده‌اید را تغییر دهید، باید آیتمی به نام Art of Metamorphosis را بخرید. به عبارت دیگر، امکاناتی که در بازی‌های آفلاین رایگان است، پولی شده‌اند.

بازی Dragon's Dogma 2 استیممشکلات بازی Dragon’s Dogma 2

در صورتی که از شخصیتی که طراحی کرده‌اید خوشتان نیاید، امکان شروع یک بازی دیگر را نخواهید داشت. باید فایل ذخیره اصلی را حذف کنید و یک فایل دیگر ایجاد کنید. دسته‌ای از کاربران استیم نوشته‌اند که پس از انجام این کار، فایل ذخیره خودکار در فضای ابری از کار افتاده است. در حال حاضر تنها راه تغییر و شروع دوباره بازی، خرید یک آیتم پولی است. تصمیمات اخیر باعث عصبانیت افراد زیادی شده است.

تعدادی آیتم‌های دیگر هم به بخش خرید و فروش اضافه شده‌اند. هر چند که می‌توان آنها را با تجربه بازی و جمع‌آوری پول ویژه بازی هم به دست آورد، اما زمان زیادی باید صرف داستان و پیش بردن آن کنید. کاربران استیم به طور کل از افزودن ریز تراکنش‌ها به این اثر ناراحت هستند و برایشان قابل‌هضم نیست که چرا یک اثر کاملاً آفلاین باید چنین قابلیت‌های منفوری داشته باشد. شرکت کپکام در عین حال باید مشغول بهینه‌سازی بازی به‌خصوص برای کامپیوتر باشد. افت فریم و فشار روی پردازنده مشهود است و ادامه این روند به وجهه بازی صدمه می‌زند.

طرفداران بازی Dragon’s Dogma 1 در بخش نظرات استیم، تغییرات بازی دوم را «توهین» خوانده‌اند و معتقدند که این بازی صرفاً با هدف کسب درآمد ساخته شده است. در عین حال استفاده از دنوو نیز روی عملکرد بازی تأثیر گذاشته است. نظر شما چیست؟ آیا موفق به تجربه این بازی جدید شدید؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.