امولاتور نینتندو سوییچ Suyu
یحیی رحیمی

امولاتور جدید نینتندو سوییچ به نام Suyu منتشر شد

یحیی رحیمی 1 فروردین 1403 2 دیدگاه
713 بازدید

با از کار افتادن و حذف اجباری امولاتور Yuzu به درخواست قانونی نینتندو، یک امولاتور مشابه به نام Suyu شروع به کار کرد. سرور دیسکورد این شبیه ساز نینتندو سوییچ به راه افتاده است و امروز قرار است اولین بیلد این نرم‌افزار منتشر شود. تیم سازنده چندین نسخه از جمله: لینوکس، مک، ویندوز و اندروید را آماده کرده است و قرار است جایگزین مناسبی برای یوزو ارائه کند.

ساخت پروژه جدید از دو هفته پیش و زمان آغاز اقدامات قانونی نینتندو علیه سازندگان یوزو آغاز شده است. به نظر می‌رسد که این امولاتور هیچ تغییر قابل‌توجه یا قابلیت تازه‌ای نسبت به Yuzu ارائه نکند و بلکه یک پروژه مشابه خواهد بود. احتمال آنکه سویو از فایل‌های امولاتورهای دیگر استفاده کرده باشد زیاد است. چندین امولاتور دیگر هم طبق گفته‌ها در حال ساخت هستند که می‌توانند خلأ ایجاد‌شده پس از توقف به کار یوزو را پر کنند.

نینتندو اقدامات قانونی سفت و سختی را علیه امولاتورها و هکرها آغاز کرده است. از آنجایی که امولاتور Suyu نیز از کدهای اصلی سخت‌افزار نینتندو استفاده می‌کند و این کدها با مهندسی معکوس به دست نیامده‌اند، احتمال شکایت قانونی علیه آنها وجود دارد. سازندگان یوزو نیز به همین دلیل محکوم شدند و ترجیح دادند تا 2.4 میلیون دلار غرامت بپردازند و روند دادگاهی را متوقف کنند. نینتندو معتقد است که امولاتور یوزو باعث افزایش دانلود غیرقانونی بازی‌هایی مانند Zelda: Tears of the Kingdom شده است.

امولاتور نینتندو سوییچ Suyuشبیه ساز Suyu

امولاتور جدید نینتندو سوییچ به نام Suyu یک پروژه کاملاً متن باز است. این شبیه‌ساز راه یوزو را ادامه می‌دهد و به زبان برنامه‌نویسی C++ نوشته شده است. امکان دانلود آن از طریق گیت‌هاب در چند ساعت آینده فراهم خواهد شد. باید دید میزان پایداری این امولاتور در چه حدی است و آیا می‌توان از آن استفاده کرد. با کناره‌گیری یوزو، دیدن پروژه‌های مشابه دلگر‌م‌کننده است. البته شبیه‌ساز قدرتمند Rujinx همچنان در حال فعالیت است و حتی امکان تجربه بازی به‌صورت آنلاین در سرورهای خصوصی را هم اضافه کرده است.

وجود امولاتور توسعه‌یافته، اهمیت زیادی برای تاریخ ویدیوگیم دارد. اکثر بازی‌های کلاسیک و رترو به لطف شبیه‌ساز قابل‌دسترسی هستند. خرید کارتریج بازی‌های قدیمی نیازمند هزینه هنگفتی است و همچنین باید کنسول قدیمی را پیدا کرد و این باعث شده تا دسترسی به آن آثار غیرممکن شود. همچنین بازی‌های دوران آتاری و به‌خصوص فلش دیسک نیز بدون امولاتور قابل‌اجرا نیستند. نینتندو نظر دیگری دارد و معتقد است که امولاتور با پایرسی و دانلود غیرقانونی تفاوتی ندارد. آنها دامنه فعالیت‌های خود را علیه هکرها افزایش داده‌اند و ممکن است دنوو را هم در کنسول بعدی اضافه کنند.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    کمال

    مهمان

    واسه رد دد ۱ کدوم امولاتور خوب و پایداره؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به کمال

      نویسنده

      اگر نسخه نینتندو سوییچ رو استفاده می‌کنید، امولاتور Ryujinx بهتره
      امولاتور پلی‌استیشن 3 به نام RPCS3 هم پیشنهاد میشه.